سنگلاخ بدقولی‌ها پیش پای دوچرخه سواران کوهستان کرمانشاه

رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه از بدقولی شهرداری و سازمان پارک‌ها برای احداث پروژه پیست دوچرخه کوهستان در پارک جنگلی سراب قنبر انتقاد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، جلال عزیزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت‌ احداث پیست دوچرخه کوهستان در استان، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی کرمانشاه باعث شده تا اکثر ورزشکارانی که به صورت حرفه‌ای به  رشته دوچرخه سواری وارد می‌شوند، به سمت دوچرخه کوهستان گرایش پیدا کنند.

وی افزود: از چندسال قبل ورزشکاران این رشته برای تمرین به تپه‌های سراب قنبر می‌رفتند و آنجا تمرینات خود را انجام می‌دادند، تا اینکه در یکی دو سال اخیر بحث احداث پارک جنگلی در این قسمت از شهر توسط شهرداری جدی شد.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه اضافه کرد: زمانی که شهرداری پروژه 180 هکتاری پارک جنگلی سراب قنبر را طراحی می‌کرد، مقرر شد هفت درصد این مساحت را برای احداث فضاهای ورزشی اختصاص دهد و با پیگری‌هایی که داشتیم احداث یک پیست دوچرخه کوهستان هم در دستور کار قرار گرفت.

وی بااشاره به توقف ایجاد شده در احداث این پیست، عنوان کرد: هرچند احداث پیست دوچرخه کوهستان یکی از مصوبات طرح پارک جنگلی سراب قنبر بود، اما اکنون سازمان پارک‌ها برای احداث این پروژه ممانعت ایجاد می‌کند.

عزیزی افزود: ایرادی که سازمان پارک ها برای این پروژه مطرح کرده، احتمال وارد شدن آسیب به درختان پارک جنگلی حین اجرای احداث پیست و تمرینات دوچرخه سواران است، درحالیکه ماهیت پیست‌های دوچرخه کوهستان در همه جای دنیا عبور آنها از میان درختان است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه اعلام کرده بودیم ادوات مورد نیاز برای احداث این پیست را خودمان تامین می‌کنیم، اما متاسفانه تاکنون فایده‌ای نداشته و شهرداری هم در این میان هیچ حمایتی از ما نداشت.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان در ادامه بااشاره به نبود فضای تمرینی مناسب برای ورزشکاران دوچرخه کوهستان کرمانشاه، اعلام کرد: ورزشکاران ما درحال حاضر در کوهستان‌های اطراف شهر تمرین می‌کنند و شرایط سختی را می‌گذرانند و احتمال بروز مشکلات زیادی برای آنها وجود دارد.

وی در پایان خواستار همراهی سازمان پارک ها و  شهرداری کرمانشاه برای احداث این پیست با توجه به نیاز ورزشکاران این رشته در استان به این پیست شد.