معاون شهرداری شیراز:

استفاده از متخصصین برای اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری / زیرساخت های شیراز برای کسب عنوان شهرملی دوچرخه فراهم است

معاون شهردار شیراز،معتقد است برای اشاعیه فرهنگ دوچرخه سواری  باید از متخصصین فهم و کسانی که به صورت حرفه ای ورزش را دنبال می کنند استفاده کرد.

 
به گزارش روابط عمومی هیات دوچرخه سواری استان فارس و به نقل از خبرگزاری آریا، مجتبی زوربخش در کنفرانسی خبری در پاسخ به خبرنگار این خبرگزاری گفت: دوچرخه های اشتراکی از دیدگاه ما به عنوان یک سیستم حمل و نقل عمومی است و به عنوان یک مکمل دیگر کنار سیستم های حمل و نقلی در کلانشهر شیراز فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ، افزود: یک رینگ دوچرخه سواری به طول 18 کیلومتر به موازات کربندی شیراز از میدان صنایع تا زیباشهر احداث شده است و مسیربه صورت پیست دوچرخه سواری کوهستان است و جنبه تفریحی ، آموزشی دارد و علاوه برآن مسیرهای دوچرخه سواری در بوستان های شیراز طرح ، برنامه ریزی و اجرا کردیم و در اکثر طراحی های که در بوستان ها و معابر در حال اتفاق است،مسیرهای تفریحی هم پیش بینی شده است.

وی در خصوص اطلاع رسانی به شهروندان در ارتباط با قوانین و مقررات دوچرخه سواری اظهار داشت: مدیریت آموزش ،برنامه ها و موارد مورد نیاز و ضروری را با همکاری روابط عمومی و بخش مدیریت دوچرخه های اشتراکی از طریق شبکه های مجازی و رسانه ها اطلاع رسانی می کنند.
 
زوربخش درپاسخ به سوال دیگری ازخبرنگار آریا در ارتباط به همکاری با هیات دوچرخه سواری ابرازداشت: در این راستا برنامه های دوچرخه سواری همگانی و سه شنبه های بدون خودرو را قبل از شیوع کرونا در حال اجرا داشتیم و علاوه بر این مناسب های خاص مثل روز محیط زیست با مشارکت هیات دوچرخه سواری دعوت می کردیم و ارتباط نزدیکی با هیات داریم و دیگر موضوعی که وجود داشت ، پیست بی ام ایکس در باغ جنت بود که به هیات دوچرخه سواری واگذار کردیم اما بنا به محدویت هایی هنوز پیست به اجرا نرسیده است.

معاون شهردار شیراز در ادامه افزود : معتقدیم برای اشاعیه فرهنگ دوچرخه سواری ، باید از متخصصین فهم و کسانی که به صورت حرفه ای ورزش را دنبال می کنند استفاده کرد.

وی در خصوص جایگاه تربیت بدنی شهرداری در ورزش دوچرخه سواری ،ابراز داشت: تربیت بدنی شهرداری شیراز فقط در سه شنبه های بدون خودرو بیشتر مشارکت داشته اند و هیچ همکاری و مشارکتی در دوچرخه های اشتراکی ندارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، در ارتباط با نامزدی شیراز جهت کسب عنوان شهر ملی دوچرخه، گفت: برای اینکه بتوانیم تمام شاخص ها را کسب کنیم باید چند اتفاق رخ دهد ، یکی توسعه مسیرهای دوچرخه سواری است ، ما برای توسعه این مسیرها از لحاظ طراحی ها رویکرد جدیدی را دنبال می کنیم و ترجیحا مسیرهای دوچرخه را بدون موانع فیزیکی و آئین نامه های مصوب به اجرا در می آوریم.

زوربخش افزود: در کلانشهر شیراز به روزترین ناوگان دوچرخه سواری را در سطح دنیا به نام دوچرخه های اشتراکی داریم و امیدواریم الان که جایگاه شیراز در بین کلاشهرها از لحاظ طرح و برنامه و اجرا در سطح بسیار عالی است، بتوانیم عنوان شهر ملی دوچرخه را به زودی کسب کنیم.