درخواست حمایت بیش‌تر از دوچرخه سواری در مجمع سالانه

مجمع سالانه فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد و عملکرد فدراسیون مورد بررسی قرار گرفت.

مجمع سالانه فدراسیون دوچرخه سواری به ریاست مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

طاهره طاهریان، نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع بود. خسرو قمری در ابتدای مجمع بیان کرد: یکی از اصول و برنامه‌های ما در سال ۹۸ توسعه دوچرخه سواری بود و با تفاهم‌نامه با وزارت کشور گام ارزشمندی در این مورد برداشتیم. در استعدادیابی نیز ۱۲۲ برنامه داشتیم و سال گذشته ۴۹ ورزشکار پسر و ۲۸ دختر استعدادیابی شدند.

او ادامه داد: در بخش دوپینگ نیز ۶۴ تست دوپینگ داشتیم و با همکاری نادو در برخی از مسابقات سرزده از دوچرخه سواران تست گرفته شد. سال گذشته زحمات چندین و چند ساله ما به ثمر نشست و مدال با ارزشی در جاده قهرمانی آسیا توسط سمیه یزدانی به دست آمد.

وی در مورد یک سهمیه دوچرخه‌سواری در المپبک توکیو گفت: قبلا بر اساس رنکینگ کشورهای آسیایی سهمیه المپیک می‌دادند اما برای المپیک ۲۰۲۰ براساس رنکینگ جهانی سهمیه داده شد و یک سهمیه گرفتیم.

به گزارش ایسنا قمری در مورد علت ضعف ایران در بخش پیست تاکید کرد: ما در بخش پیست ضعیف هستیم چون پیست سرپوشیده چوبی نداریم در حالی که کشورهای دیگر از این امکان برخوردارند.

او در مورد پارا دوچرخه سواری نیز گفت: روزی که پارا دوچرخه سواری را به ما دادند، کوچک‌ترین وسیله‌ای از مجموعه پارالمپیک تحویل نگرفتیم و ما خودمان تجهیزات لازم را تامین کردیم. ما در پارا دوچرخه سواری سهمیه گرفتیم اما پارالمپیک می‌گوید حتما باید مدال بگیریم تا اعزام شویم و صحبت بر این است که ورزشکار ما اعزام نشود بنابراین از آقای علی‌نژاد می‌خواهم در این زمینه به ما کمک کند.

در ادامه حسابرس مستقل گزارش خود را قرائت کرد و سپس علی‌نژاد گفت: حسابرسی ۹۸ مطلوب گزارش شد که نشان دهنده حسن مالی فدراسیون است اما مالیات تکلیفی چرا پرداخت نشده که خزانه‌دار توضیحات خود را ارائه کرد و گفت پرداخت شده اما با تاخیر بوده است.

گزارش حسابرس مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

خزانه‌دار فدراسیون هم‌چنین گزارش خود را اعلام کرد که دریافتی از وزارت ورزش حدود ۲ میلیارد، از کمیته ملی المپیک ۹۰۰ میلیون و از پارالمپیک ۵۰ میلیون تومان بوده است.

* ایراد علی‌نژاد به مبلغ هزینه کرد فدراسیون برای بانوان

علی‌نژاد پس از گزارش خزانه‌دار گفت: میزان هزینه‌ای که برای بانوان شده خیلی کم بود و شاید اشتباه شده باشد؛ که قمری پاسخ داد کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی و اردوها لحاظ نشده و بیش‌تر هزینه‌های اعزام است.

طاهریان هم پاسخ داد این هزینه کرد برای بانوان خیلی کم است و امیدوارم که همان‌طور که رییس فدراسیون گفت بیش‌تر از این هزینه شده باشد. 

* پرداخت حق الزحمه سال ۹۷ داوران در سال ۹۹!

رییس هیات زنجان نیز در مورد تعیین تکلیف بدهی فدراسیون به داوران و مربیان سوال کرد و قمری پاسخ داد: ما  سال گذشته با مشکلات اقتصادی مواجه بودیم و دو اعزام به قهرمانی آسیا داشتیم. از این رو  بخشی از مطالبات کادر داوری و فنی مانده است اما چک حق‌الزحمه یک‌سال آن‌ها کشیده است و تا هفته آینده سال ۹۷ و بخشی از سال ۹۸ را تسویه می کنیم. انشالله تا پایان دو ماه باقی مانده از دوره ریاست چهارساله فدراسیون، بخش عمده ای از طلب ها را می پردازیم.

گزارش بازرس نیز به تصویب مجمع رسید.

* تشکر و خداحافظی قمری با اعضای مجمع 

قمری در پایان گفت: نیاز است نگاه ویژه‌ای به دوچرخه سواری شود چون قیمت تجهیزات و لوازم زیاد شده است و برای یک جفت کفش باید ۱۲ میلیون پول بدهیم. قیمت دوچرخه از ۵۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قول می‌دهم اگر حمایت شوند رکابزنان ما در بازی‌های آسیایی مدال بگیرند. کمیته ملی المپیک ۸۰۰ میلیون بودجه به ما می‌دهد که کل آن را می‌توان برای دو دوچرخه‌سوار هزینه کرد.

او افزود: ما برای کنترل دوپینگ ۳۰ میلیون تومان از رکابزنان چک و سفته گرفته‌ایم. وقتی مبارزه زیاد شود خب طبیعی است تعدادی هم تست‌شان مثبت شود. در آخرین روزهای فعالیتم در فدراسیون از همه هیات‌ها تشکر می‌کنم و اگر اتفاق ناخوشایندی هم رخ داد قطعا خودم را مقصر می‌دانم و از همه خداحافظی می‌کنم. 

رییس هیات قم درباره مشکلات بیان کرد: دولت در مورد واردات دوچرخه و لوازم وزارت ورزش ورود کند و این مورد که دوچرخه جزو کالاهای لوکس شده حذف شود. 

رییس هیات اصفهان نیز گفت: ما به شدت در بخش بانوان مشکل داریم چون برخی علما و افراد دوچرخه سواری بانوان را جایز نمی‌دانند. 

* گلایه رییسان هیات‌ها از برخورد سلیقه‌ای با دوچرخه سواری بانوان

رییس هیات دوچرخه سواری چهار محال و بختیاری گفت: دوچرخه‌ سواران بیمه نیستند و امیدوارم در این مورد تجدید نظر شود. هم‌چنین برای دوچرخه سواری بانوان در شهرهای مختلف سلیقه‌ای عمل می‌شود و امیدوارم فکری برای این مساله شود چون حل آن از دست فدراسیون خارج است.

رییس هیات مازندران نیز گفت: پیست ساری ۲۰ سال بلاتکلیف مانده است و چرا پیگیری نمی‌شود تا این پیست تکمیل شود.

علی‌نژاد در واکنش به صحبت‌های رییس هیات مازندران بیان کرد: در مورد افتتاح پیست چوبی ساری لازم است شما هم پیگیری روزانه داشته باشید. من هم صحبت کردم اما مجدد پیگیری می‌کنم. به نظرم پیگیری‌های محلی بیش‌تر جواب می‌دهد. امیدوارم تا پایان دولت شاهد افتتاح این پیست باشیم.  

رییس هیات آذربایجان غربی هم از ممکن نبودن دوچرخه سواری بانوان در استانش گلایه کرد.