گفت وگو با دهقان ملی پوش تیم ملی دوچرخه سواری

از فدراسیون درخواست دارم مسابقات لیگ را ۳ بار در سال برگزار کند

تمرینات ملی پوشان تیم ملی دوچرخه سواری در حالی پیگیری می شود که هنوز به خاطر شیوع ویروس کرونا ، خبری از شروع لیگ نیست و همین سرگردانی باعث نارحتی ورزشکاران شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، ماندانا دهقان ملی پوش تیم ملی کشورمان طی گفت وگویی درباره شرایط فعلی گفت: شرایط سخت است و تمرینات را به صورت انفرادی انجام می دهیم. البته تمرینات من چون در فضای باز انجام می شود و با توجه به رعایت پروتکل مسائل بهداشتی ، تمرینات را ادامه می دهم اما باید قبول کنیم که تمرین انفرادی انگیزه یک ورزشکار را کم می کند و برای همین امیدوارم هر چه زودتر همه چیز به روال قبل از کرونا باز گردد.

بانوی دوچرخه سوار کشورمان در ادامه افزود: بعد از آذر سال ۹۸ که در مسابقه جایزه بزرگ در تختی شرکت کردم و اتفاقا قهرمان آن دوره ازمسابقات شدم تا امروز در هیچ مسابقه ای رکاب نزدم و دلم برای مسابقه تنگ شده است.

دهقان در ادامه با انتقاد از وضعیت موجود خاطر نشان کرد: متاسفانه بانوان ، هیچ تیم باشگاهی ندارند و تمام دلخوشی ما فقط مسابقات لیگ است که این مسابقات هم به دلایل مالی ۲ سالی است که در سال فقط دو بار برگزار می شود در حالی که تا چند سال پیش ۳ بار در سال برگزار می شد. از همین تربیون از فدراسیون درخواست دارم حداقل مسابقات لیگ را همان ۳ بار در سال برگزار کنند تا انگیزه دوچرخه سواران بیش از قبل شود. واقعا این انتظار زیادی نیست.

ملی پوش تیم ملی کشورمان با اشاره به اوضاع بد اقتصادی در دوچرخه سواری گفت: شخصا ماهی ۵ میلیون هزینه دوچرخه سواری و استهلاک دوچرخه ام می شود که با توجه به اینکه شغل دیگری ندارم تمام خانواده ام این مبلغ را بر عهده گرفته اند و این برای من که حدود ۹ سال است عضو تیم ملی هستم اصلا خوب نیست. برای همین است که انتظار دارم فدراسیون با برنامه ریزی بهتر مسابقات لیگ را سه بار در سال برگزار کند تا شاید کمی جبران مافات شود. شاید باورتان نشود اما در اروپا هر هفته ۷ مسابقه برگزار می شود، شرایط ایده آلی که برای هر دوچرخه سوار ، آرزو می باشد . می دانم که شرایط ما با آنها فرق دارد اما از فدراسیون درخواست دارم که این موضوع را پیگیری کنند.

وی در خاتمه افزود: امیدوارم شرایط کرونا هر چه زودتر بهبود یابد تا تمرینات و اردوها و مسابقات به حالت قبل باز گردد.  

ملی پوش تیم ملی کشورمان با اشاره به اوضاع بد اقتصادی در دوچرخه سواری گفت: شخصا ماهی ۵ میلیون هزینه دوچرخه سواری و استهلاک دوچرخه ام می شود که با توجه به اینکه شغل دیگری ندارم تمام خانواده ام این مبلغ را بر عهده گرفته اند و این برای یک ملی پوش اصلا خوب نیست. برای همین است که انتظار دارم فدراسیون با برنامه ریزی بهتر مسابقات لیگ را سه بار در سال برگزار کند. شاید باورتان نشود اما در اروپا هر هفته ۷ مسابقه برگزار می شود، شرایط ایده آلی که برای هر دوچرخه سوار ، آرزو می باشد . می دانم که شرایط ما با آنها فرق دارد اما از فدراسیون درخواست دارم که این کار را پیگیر کنند.

وی در خاتمه افزود: امیدوارم شرایط کرونا هر چه زودتر بهبود یابد تا تمرینات و اردوها و مسابقات به حالت قبل باز گردد.