قمری : استعداد یابی مهمترین دستاوردم بود

رییس فدراسیون دوچرخه سواری: استعدادیابی مهمترین دستاوردم در این سال‌ها بود.

 

خسرو قمری در نشست خبری گفت: سال ۹۱ وارد فدراسیون دوچرخه سواری شدم و با این رشته غریب نبودم، به عنوان مربی و یک ورزشکار المپیکی فعالیت و ۱۶ سال تور میلاد نور را در استان مرکزی برگزار کرده بودم.
وی گفت: بی ام ایکس و کوهستان قبلا المپیکی نبود، اما از زمانی که وارد مدیریت فدراسیون شدم پیشرفت‌هایی صورت گرفت و مدال‌های خوبی را کسب کردیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم به علت حوادث ناخواسته نتوانستیم مدال کسب کنیم.

کسب ۳۹۵ مدال در دوره مدیریت
قمری افزود: در این ۸ سال که رییس فدراسیون بودم، ۳۹۵ مدال توسط تیم‌های ملی و باشگاه‌ها کسب کردیم که ۱۵۱ مدال آن توسط تیم‌های ملی بود. در عرصه آموزش هم ۲۵۴ کلاس در سطوح مختلف برگزار کردیم که در بخش بانوان برای برگزاری مسابقات خودکفا شدند. با ارتباطات خوبی که داشتیم ۵۰ نفر را به کمپ‌های فدراسیون جهانی اعزام کردیم که بی نظیر بود.

مدال آوری بعد از ۷۰ سال
قمری گفت: بعد از ۷۰ سال از فعالیت دوچرخه سواری در ایران سمیه یزدانی در بخش بانوان موفق شد مدال آسیایی را برای نخستین بار کسب کند و در بخش کوهستان هم فرانک پرتو آذر صاحب مدال شد و به رنکینگ‌های خوبی رسیدیم. در بخش پیست با چالش‌های زیادی روبرو بودیم و به علت کمبود پیست استاندارد از برخی کشور‌های آسیایی عقب ماندیم. در حال حاضر پیست‌هایی در دست احداث است که امیدوارم ساخت آن‌ها زودتر به پایان برسد.

بیش از ۱۱ هزار برنامه در بخش همگانی
قمری به فعالیت‌های فدراسیون در بخش همگانی اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۱ هزار برنامه را در کل کشور با همکاری هیئت‌ها و شهرداری‌ها اجرا کردیم که باز هم نیاز به توجه بیشتر دارد.

مشکلات اقتصادی مهمترین چالش
وی در مورد فعالیت‌های باشگاهی گفت: به علت مسائل اقتصادی که به وجود آمد، فعالیت آن‌ها کمتر شد و حضور در تور‌های بین المللی به سختی انجام شد، اما با این وجود در طول سال حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ روز مسابقه برگزار کردیم.
وی با افزود: حدود ۳۰۰ دوچرخه را خریداری و رایگان در اختیار هیئت‌ها قرار دادیم تا بخشی از مشکلات آن‌ها در برگزاری مسابقات حل شود.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در بخش عضویت در کنفدراسیون آسیا و سیزم موفق بودیم و نفراتی از کشورمان عضو کمیته‌های مختلف شدند.
قمری افزود: در این چند سال پیست‌هایی را افتتاح کردیم. با توجه به اضافه شدن بخش جانبازان و معلولان با مشکلات فضای کوچک اداری روبرو بودیم. برهمین اساس با فروش ساختمان قبلی و ساخت ساختمان جدید در مجموعه ورزشی آزادی سعی کردیم این مشکل را حل کنیم. ساختمان در حال ساخت است و با توجه به مشکلات اقتصادی وزیر ورزش دستور کمک یک میلیاردی را دادند و امیدورام زودتر آن را دریافت و کار ساختمان را به پایان برسانیم. همچنین یک پیست دیگر در کنار ساختمان فدراسیون که مربوط به بی ام ایکس بوده، در دست احداث است.

تغییر قوانین علت سهمیه کم در المپیک توکیو
رییس فدراسیون در خصوص المپیک گفت:، چون خودم تجربه حضوردر المپیک را دارم میدانم برای انتخاب نماینده باید خیلی دقت کنیم. باید کسی باشد که همه شرایط را داشته باشد. در سربالایی‌ها و در سرپایینی شجاعت داشته باشد تا از رقبای خود عقب نماند. می‌توانستیم ۴، ۵ سهمیه داشته باشیم، اما به علت تغییر سهمیه‌ها در نهایت به یک مورد رسیدیم. در بخش بانوان هم شانس داشتیم که نشد.

علت ناکامی در جاکارتا بدشانس بود
رییس فدراسیون در خصوص اینکه چرا درخششی از رکاب زنان در بازی‌های آسیایی نداشتیم گفت: مشکلاتی که برای باشگاه‌ها به خاطر مسائل مالی پیش آمد، آن‌ها نتوانستند مسابقات زیادی را بروند و همین موضوع در کار تیم ملی تاثیرگذار بود. موضوع بعدی این بود که دوچرخه سواران با تجربه ما به بازنشستگی رسیدند و یک خلا ایجاد شد که نتوانستیم آن را جبران کنیم و به مقام‌های چهارم پنجم رسیدیم. اگر می‌توانستیم از این‌ها دو مدال را کسب کنیم خیلی شرایط بهتر می‌شد.

استعدادیابی مهمترین دستاورد
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد مهمترین دستاوردش در این چند سال افزود: در بخش استعدادیابی شرایط خوبی را داشتیم و نفراتی رشد کردند که شاید کسی پیش بینی نمی‌کرد. کسی باور نداشت که بانوان ما در مسابقه به آخر خط برسند، اما ما صاحب مدال هم شدیم. اتفاقات خوبی افتاده و ۲۹ مورد برای نخستین بار در دوچرخه کشور اتفاق افتاده است.

درحال حاضر برنامه‌ای برای کاندیدا شدن ندارم
وی در مورد اینکه آیا دوره بعدی نامزد می‌شود گفت: عضو خانواده دوچرخه سواری هستم و قلبم برای این رشته می‌تپد. باید ببینم چه کسانی وارد انتخابات می‌شوند و پس از آن تصمیم می‌گیرم که بیایم یا نه. اگر ببینم افرادی ضعیف‌تر از من باشند، می‌آیم، اما در مجموع کارمند وزارت ورزش هستم و هشتم دی دوره من به پایان می‌رسد. تا الان برنامه‌ای ندارم و باید ببینم شرایط چطور می‌شود.

بدنبال گرفتن تخفیف بدهی ۳۵ هزار فرانکی هستیم
وی در مورد اینکه بدهی‌های خارجی فدراسیون چه قدر است گفت: این مبلغ بین ۳۰ تا ۳۵ هزار فرانک است؛ که این مبلغ از ادوار گذشته روی هم جمع شده است و بارایزنی‌هایی که داشتیم اگر بتوانیم ۵۰ درصد آنرا پرداخت کنیم می‌توانیم مابقی را تخفیف بگیریم.