معرفی تور گرن فوندو توسط کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون

سری جهانی UCI Granfondo (تور دوچرخه سواری جهانی UCI سابق) مجموعه ای از مسابقات تحت نظر UCI است که در سراسر جهان برگزار می شود. 29 رویداد مقدماتی که  20٪ برتر هر گروه سنی را به مسابقات جهانی UCI Granfondo ، مسابقات جهانی مستر جاده UCI سابق ، که به قهرمانان پیراهن رنگین کمان آرزو اعطا می شود ، واجد شرایط می کنند.

سری جهانی UCI Granfondo پس از راه اندازی در سال 2011 ، با رویدادهای اضافی وارد فصل 2021 می شود.
ضمن ترویج رقابت سطح بالا برای پیشکسوتان  و آماتورها ، یکی از اهداف این مجموعه ، جهانی سازی "دوچرخه سواری برای همه" است. با این حساب ، گسترش جغرافیایی رویدادها ، همراه با ضوابط دقیق سازمانی و ورزشی و علاقه خاص گردشگری ، بسیار مهم است.
زیر بنای UCI Gran Fondo World Series به دوکلاس کاملاً رقابتی متمرکز است که یا فقط مهارت ها و استعداد تبدیل شدن به یک دوچرخه سوار Pro Elite را می خواهند یا هنوز هم می خواهند در سنین بالاتر در سطح بالایی رقابت کنند ، اما همچنین تفریحی دوچرخه سواری کنند و متناسب باشند و نیز رویداد را به پایان ببرند.
در همکاری با آژانس معروف بازاریابی ورزشی بلژیک Golazo  ، فدراسیون جهانی مجموعه UCI Gran Fondo را ایجاد کرده است. این مشارکت مسئول سازماندهی کلی ، جنبه های هماهنگی و بازاریابی رویدادهای مقدماتی UGFWS خواهد بود.

ترجمه : مسعود قیاسی دبیر کمیته آموزش فدراسیون دوچرخه سواری 
منبع : www.uci.org