برگزاری کارگاه های دانش افزایی و تهیه مقالات علمی با رویکرد های متفاوت

کمیته آموزش و پژوهش در راستاد بروز رسانی جامعه دوچرخه سواری و توسعه علوم مرتبط اقدام به برگزاری کارگاه های دانش افزایی و تهیه مقالات با رویکرد های متفاوت نموده است که در این هفته با موضوع تعمیرات و نگهداری همراه خواهیم بود. 

امروزه با پیشرت علم و صنعت و همچنان تکنولوژی مخصوصا در امر دوچرخه سرویس و نگهداری این وسیله یک امر مهم و ضروری میباشد مخصوصا دوچرخه هایی که از تکنولژی بالایی درساخت انهااستفاده شده است.
لزوم به داشتن  دانش در این زمینه یکی دیگر از ملزومات در این زمینه  مبباشد متاسفانه امروره شاهد هستیم که دوچرخه سواران از این امر پیروی نمیکنند و زمان سرویس دوچرخه را به مکرر به تعویق می اندازند که این امر بسیار خطرناک و اجتناب ناپذیر میباشد. 
برای این کار باید چه کنیم ؟؟
سوالی که خیلی ها از ما میپرسند !
اولین کار این است که زمانی را روتین برای سرویس دوچرخه و لوارم آن مشخص کنیم : تمامی قطعات دوچرخه مثل کمک بندی ها  سیستم ترمز مووینگ پارت ها و........ نیاز به سرویس اصولی و منظم دارند . یک دوچرخه سوار باید بداند که کی و چه زمانی باید دوچرخه سرویس شود . و همینطور چگونه ازاین وسیله نگهداری کند .
دومین مورد شناخت یک سرویس کار یا تعمیر کار خوب و ماهراست  که میتوان گفت به خودی خود یک امر بسیار بسیار حیاتی میباشد چرا که یک سرویسکار باید شناخت کاملی از قطعات و لوازم دوچرخه و همچنین آچارهای مخصوص این کار داشته باشد . 
سومین مورد استفاده از روغنها و روانکننده های مرغوب و با کیفیت در روانکاری زنجیر و ... میباشد که این بخش بیشتر مربوط به قسمت نگهداری میباشد

مجید پزشکیان
عضو کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون دوچرخه سواری