قمری: برگزاری مسابقات بین المللی دوچرخه‌سواری در 6 ماه دوم به ضررمان است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: برای کشور ما که در 6 ماه دوم سال هوا سرد است حضور در مسابقات بین‌المللی مناسب نیست چون نمی‌توانیم اردوهای خود را به خوبی برگزار کنیم.

خسرو قمری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، در مورد لغو مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی آسیا که قرار بود اسفند ماه در مالزی برقرار شود، اظهار داشت‌: در نشستی که اتحادیه دوچرخه‌سواری آسیا برگزار کرد، رئیس فدراسیون مالزی اعلام کرد به دلیل اینکه نمی‌خواهند مردم کشورشان و ورزشکاران درگیر ویروس کرونا باشند به همین دلیل درخواست لغو برگزاری مسابقات را داد و قرار شد این رقابت‌ها ابتدا بعد از ماه رمضان در سال آینده برگزار شود اما با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور اعضا تصمیم گرفتند در مورد زمان و مکان برگزاری مسابقات تصمیم نگیرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس ما در این نشست پیشنهاد میزبانی مسابقات مردان را دادیم و به فدراسیون بحرین هم اعلام کردیم اگر آمادگی دارند رقابت‌های بخش بانوان را برگزار کنند که آنها هم موافقت کردند در یک تاریخ یا با فاصله این رقابت‌ها برگزار شود. این پیشنهاد به اتحایه دوچرخه‌سواری شد و قرار است آنها موضوع را بررسی کنند.

وی در مورد اینکه لغو این مسابقات به نفع ایران شده است، گفت: بله، درست است با توجه به وضعیت مالی و همچنین شرایط آب و هوایی برگزاری مسابقات در 6 ماهه دوم سال برای ما خوب نیست چون کشورهای شرق آسیا در بهترین شرایط‌ آب و هوایی هستند اما ما در اینجا به دلیل سرما و برف نمی‌توانیم اردوهای خود را به خوبی برگزار کنیم. در مجموعه مسابقه اگر در 6 ماه دوم باشد برای ما مناسب نیست چون دوچرخه‌سواری رشته‌ای است که باید همه تمرینات و مسابقات در فضای باز برگزار شود.

قمری با اشاره به اینکه تا پایان سال هیچ رقابتی در دوچرخه‌سواری نداریم گفت: با توجه به اینکه اکثر تورهای بین‌المللی در شرق آسیا به خاطر همین ویروس کرونا لغو شده است به همین دلیل مسابقه‌ای تا پایان سال نداریم بهترین فرصت است که مجامع استانی خود را در این مدت برگزار کنیم.

وی در پایان در مورد اینکه وضعیت ساختمان جدید دوچرخه‌سواری به کجا رسیده است، گفت:‌ خاکبرداری صورت گرفته و آماده بتن‌ریزی است. زمان‌بندی ما به این شکل است که احتمالاً آبان سال آینده بتوانیم از این ساختمان بهره‌برداری کنیم.