دبیر فدراسیون دوچرخه سواری در گفت وگو با ایسنا

سلگی : رفتار دوگانه فدراسیون پزشکی ورزشی، دوچرخه سواری را بلاتکلیف کرد

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری گفت: دوچرخه سواری رشته کم خطری محسوب می شود و نمی دانم چرا برخی رشته های دیگر می توانند مسابقه برگزار کنند اما با برگزاری مسابقات ما مخالفت شد.

محسن سلگی در گفت و گو با ایسنا درباره مخالفت فدراسیون پزشکی ورزشی با برگزاری مسابقات دوچرخه سواری بیان کرد: با توجه به اینکه اعلام شده بود فدراسیون ها از ۲۲ خرداد می توانند مسابقات خود را برگزار کنند، ما نیز در نامه ای به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کردیم می خواهیم لیگ ها  و مسابقات خود از جمله قهرمانی کشور را برگزار کنیم و دستور العمل بهداشتی برای اسکان و تغذیه و دیگر موارد به چه صورت است. ابتدا جوابی به نامه ما داده نشد سپس من با با فدراسیون پزشکی ورزشی تماس گرفتم و با دکتر مرادی صحبت کردم و اعلام کردم تقویم  ورزشی ما آماده است و تمام مسابقات خود را برنامه ریزی کرده ایم حتی برای برگزاری زمان مسابقات قهرمانی کشور از اتحادیه جهانی نیز استعلام گرفته ایم.  او گفت جواب نامه ارسال می شود  در نامه  نیز گفته شده بود برگزاری مسابقات ممنوع است و فقط می توانیم تمرینات را  برگزار کنیم.

 او ادامه داد: ما به ورزشکاران قول داده بودیم ۲۳ خرداد یک مسابقه جایزه بزرگ در همه رده های سنی و حتی در بخش بانوان و پیشکسوتان برگزار کنیم و جلسات آن را نیز برگزار کردیم که بعد در نامه ای با برگزاری مسابقات مخالفت شد. در حاضر هم دچار دوگانگی شده ایم که چرا برخی رشته های دیگر می توانند مسابقه برگزار کنند اما دوچرخه سواری که رشته کم خطری هم محسوب می شود نمی تواند.  

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری در مورد کم بودن تماس فیزیکی بین رکابزنان نیز گفت: زمانی که ورزشکار روی دوچرخه سوار سوار می شود فاصله فیزیکی لازم رعایت می شود و رشته ما نسبت به برخی رشته ها کم خطر تر است. نمی دانم چرا مجوز برگزاری مسابقات به ما داده نشد. امیدوارم هر چه زودتر دوچرخه سواری از این بلاتکلیفی بیرون بیاید.