گفت وگو با رئیس هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی

هاشم کندی : امیدواریم به واسطه استعدادیابی و پشتوانه سازی در آینده دوچرخه سواران بیشتری به تیم ملی دعوت شوند / تیم دانشگاه آزاد با ثبت در فدراسیون جهانی در مسابقات آسیایی شرکت می کند

در بحث استعدادیابی در دختران و پسران عملکرد مثبتی و پشتوانه سازی خوبی انجام دادیم  و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد تا در نهایت برای ورزش استان و کشور مثمرثمر واقع شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، رسول هاشم کندی رئیس هیات دوچرخه سواری استان آذربایجان شرقی گفت: تعداد نسبتا زیادی از دوچرخه سواران استان آذربایجان شرقی در اردو تیم ملی حضور دارند و تمرینات خودشان را زیر نظر سرمربی تیم ملی ادامه می دهند که این بر می گردد به پیشینه استان و بخصوص شهر تبریز که در دوچرخه سواری از دیر باز به قطب دوچرخه سواری  ایران و حتی آسیا نامیده می شده است. 
وی افزود: امروزه دوچرخه سواران که در اردو هستند شرایط اقتصادی بدی را تجربه می کنند. سال ها پیش دوچرخه سواران با عضویت در باشگاههای خوب و مطرح مورد حمایت قرار می گرفتند که تاثیرات آن به وضوح در ورزش استان و حتی کشور نمایان بود. باید کاری کرد که رکابزنان با فراق خاطر و آرامش کامل بتوانند در اردوها حاضر شوند و تمرینات شان را پیگیری کنند.
هاشم کندی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در غالب فعالیت های دوچرخه سواری استان توانستیم ۲ تیم راه اندازی کنیم . تیم دانشگاه آزاد که توانست با اقتدار در لیگ عنوان قهرمانی را کسب کند ، نکته مهم اینکه ما ۱۰۰ درصدد قرارداد دوستان را قبل از همه باشگاهها با رکابزنان تسویه کردیم و بی شک همین می تواند انگیزه خوبی برای حضور آنها در اردوی تیم ملی بوده باشد، تیم بعدی هم شرکت عمران سهند بود که تاسیس شد . این تیم هم در غالب جوانان درلیگ توانست مقام های خوبی را کسب کند. 
رئیس هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی اظهار داشت : در هیات استان سعی کردیم در مجموع مسابقات هفتگی را به صورت هفتگی و مرتب برگزار کنیم تا قبل از شروع لیگ انگیزه ها حفظ شود و بعد که تیم شکل گرفت در غالب یک تیم توانستیم در مسابقات مختلف حضور یابیم. از دیگر اقدامات بسیار خوب هیات ، برای سال میلادی جدید هم تیم را به ثبت جهانی رساندیم. مسائل مالی و قانونی تیم را حل کردیم و امروز می بینیم که تیم ما در سایت فدراسیون جهانی به ثبت رسیده است و امیدواریم با گشایشی که در وضعیت شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده ، بتوانیم در مسابقات آسیایی شرکت کنیم . 

 


 وی افزود : سال قبل با توجه به اینکه سال اول تیم بود قاعدتا برخی از رکابزنان با مبلغ کمی قرارداد امضا کردند اما با صحبتی که با مدیران باشگاه داشتیم قول مساعد دادند تا این موضوع هم حل شود. در کل امیدواریم بچه هایی که الان در اردو هستند بهترین تمرینات را داشته باشند تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند. 
هاشم کندی درباره اینکه آیا تور آذربایجان برگزار می شود یا نه اشاره کرد : ما برای تور آذربایجان که خرداد ماه سال بعد برگزار می شود جلساتی را برگزار کردیم اما به شخصه افق روشنی با وجود کرونا مشاهد نمی کنم که بتوانیم این مسابقه را برگزار کنیم اما به هر حال ما کارهای مقدماتی را انجام می دهیم تا با صدور مجوز این مسابقه بزرگ را برگزار کنیم.
وی درباره حضور دوچرخه سواران در اردوی تیم ملی هم گفت : به نظرم تمام افرادی مستعدی که دراستان حضور داشتند به اردو تیم ملی دعوت شدند و از کادر فنی تشکر لازم را دارم چرا که اجازه ندادن حقی ضایع شود و انشاله در فرایند انتخابی هم همین روند صورت گیرد.
رئیس دوچرخه سواری استان در خاتمه تاکید کرد : در بحث استعدادیابی در دختران و پسران که اتفاقا خود ما هم میزبان آن دوره بودیم عملکرد مثبتی و پشتوانه سازی خوبی انجام دادیم  و امیدواریم به واسطه استعدادیابی و پشتوانه سازی در آینده دوچرخه سواران بیشتری به تیم ملی دعوت شوند تا در نهایت برای ورزش استان و کشور مثمرثمر واقع شوند.