سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري:

توسعه ورزش‌هاي همگاني باعث توسعه ورزش حرفه‌اي می شود

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري با بیان اینکه توسعه ورزش‌هاي همگاني توسعه ورزش حرفه‌اي را به دنبال خواهد داشت، گفت: اعتبارات قابل قبولي توسط شوراهای شهر براي توسعه ورزش‌هاي همگاني پيش‌بيني شده كه ضرورت دارد در مسير ورزش حرفه‌اي هم بکار گرفته شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه ساری ، افشين داوري امروز سه‌شنبه ۷ بهمن در بيست و ششمين نشست مديران ورزش و تفريحات شهرداري‌هاي كلانشهر ايران که به میزبانی شیراز در حال برگزاری است، گفت: متاسفانه ایران در سرانه ورزشي با بسیاری از كشورها و شهرهاي دنيا فاصله دارد و سرانه فعلی برای مردم ما قابل قبول نيست.

او با بیان اینکه طی سال‌های اخیر نهادهاي زيادي در اين باره تلاش كرده‌اند و شهرداري نيز قدم‌هاي خوبي برداشته است، افزود: در كلانشهر تهران در راستای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری اتفاق مبارکی افتاده است.

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري همچنین با اشاره به اقدامات اجرایی شده در خصوص توسعه این ورزش در کلانشهر شیراز، عنوان کرد: هزينه خوبي در سطح شهر در خصوص پيش‌بيني مسيرهای دوچرخه سواري و وجود دوچرخه‌هاي اشتراكي انجام شده که اميد است این مهم با سرعت بيشتري در سراسر كشور توسعه یابد.

داوری، ایجاد بالغ بر ٣٠٠ كيلومتر مسير دوچرخه سواري در سطح مناطق شيراز را از دیگر اقدامات مطلوب این شهرداری کلانشهر عنوان کرد.

وی همچنین با تصریح بر این موضوع که دوچرخه سواري يك رشته المپيكي است و شهرداري يا ايجاد زيرساخت‌ها مي‌تواند به افتخارات مملكت كمك كند، اظهار کرد: در برخي پارك‌ها مي‌توان بخش زيرساخت سرعت كوهستان را توسعه داد.

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواری شهرداري ابراز امیدواری کرد که خروجی این نشست اتخاذ تصمیم‌های خوبی در خصوص ورزش، سلامت و نشاط محیژ کاری کارکنان باشد.