طي مراسمي با حضور سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري

نشان شهر ملي دوچرخه ايران به شهردار شيراز اهدا شد

طي مراسمي با حضور سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري، نشان شهر ملي دوچرخه ايران به شهردار شيراز اهدا شد.

افشين داوري ظهر سه شنبه ٧ بهمن در حاشيه اين مراسم، توسعه مسيرهاي دوچرخه سواري و وجود دوچرخه‌هاي اشتراكي در اين كلانشهر را حاصل مشاركت و خرد جمعي مسئولان شهري ذكر و خاطرنشان كرد: تاكنون ٣٠٠ كيلومتر مسير دوچرخه سواري در سطح مناطق يازدهگانه شيراز احداث شده كه ١١٠ كيلومتر آن كاملا تخصصي است و ١٩٠ كيلومتر آن به صورت مشترك است و حركت شهرداري شيراز در اين زمينه قابل تقدير است.

او عنوان كرد: دوچرخه‌هاي اشتراكي در بعضي از شهرها هم وجود دارد و شايد تعداد آن هم بيشتر از شيراز باشد اما رعايت پروتكل‌ها در آيين نامه توسط بسيار مهم بوده و این کار بايد در سطح كشور هم مطرح شود.

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري با تصريح بر اينكه صرف هزینه در این زمینه سرمايه گذاري است، به چرایی این گفته اشاره و خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری علاوه بر ایجاد هواي پاك، چند موضوع مهم دیگری از جمله سلامتي، افزايش آمادگي جسماني، ارتقاي آسايش روحي و رواني شهروندان، نشاط اجتماعي و بالا بردن انگيزش مردم براي زندگي بهتر را رقم می‌زند.

داوري تاكيد كرد كه دوچرخه سواري به بحث درمان كمك هم كمك جدي مي‌كند و كاهش هزينه‌هاي درماني را به دنبال دارد و علم ورزشي اين مهم را ثابت كرده است.

او همچنين با تاكيد بر اين نكته كه نشان ملي شهر دوچرخه به شيراز در حد يك حرف باقي نماند و در عمل هم ملي باشد و پيشنهاد كرد كه باشگاه شهر ملي دوچرخه سواري در شيراز راه‌اندازي شود.

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري خواستار انجام بخشي از اردوهاي تداركاتي دوچرخه سواري در شيراز و ساخت پيست‌هاي بي ام ايکس شد و گفت: اين پيست‌ها چند بعد دارند و با هزينه اندك محيط بسيار مفرحي ايجاد مي‌کنند