با دوچرخه سواری کرونا را دور بزنیم

هنگام سخن گفتن از فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری اهمیت ویژه ای پیدا می کند، چرا که این ورزش مقاومت مضاعف بدنی را در برابر  این بیماری ویروسی به همراه دارد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سوری : معصومه صمدیان، رئیس هیات دوچرخه سواری استان اردبیل در این باره گفت : رشته ورزشی دوچرخه سواری به دلیل اینکه یک رشته انفرادی است از سوی  برخی شهروندان و علاقه مندان به این ورزش در روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی در سلامت قلب و عروق و تقویت ریه ها و ماهیچه ها نیز تاثیر زیادی دارد، باعث کاهش استرس نیز می شود که  در این شرایط  بحرانی کرونایی که باعث استرس ناشی از ترس ابتلا به این بیماری می شود می تواند قابل توجه باشد.
صمدیان افزود: با توجه به اینکه افراد مگر در صورت ضرورت از خانه خارج نمی شوند و برای اقشار جامعه در هر سن و سالی، توانایی بدنی مهمتر از قبل احساس می شود ، از عموم شهروندان تقاضا می شود تا آنجا که می توانند تحرک جسمی و حرکتی داشته باشند و دوچرخه سواری هم به عنوان ورزش انفرادی  برای علاقه مندان توصیه می شود.
وی ادامه داد: ویروس کرونا به همه اقشار جامعه تاثیر گذاشته و   تمام برنامه های  هیئت دوچرخه سواری استان را هم تحت الشعاع خود قرار داده است.
صمدیان تصریح کرد: فدارسیون جهانی دوچرخه سواری از همه کشورها که برگزار کننده تور دوچرخه سواری هستند به منظور تعیین تکلیف تقویم مسابقات در سال جاری آخرین وضعیت بیماری ویروس کرونا و شرایط برگزاری تورها را جویا شده است  و بر این اساس اکثر مسابقات و تورهای دوچرخه سواری در همه کشورها کنسل شده یا با تاخیر برگزار خواهد شد.
 رئیس هیات دوچرخه سواری استان با بیان اینکه برگزاری همایش های دوچرخه سواری می تواند انگیزه های از بین رفته ورزشکاران به خاطر ویروس کرونا را از نو به وجود بیاورد، گفت:  برگزاری همایش دهه فجر امسال فرصت مناسبی برای معرفی ورزشکاران و داوران برتر استان است.  
وی در پایان خاطر  نشان کرد: ورزشکاران ما گاهی  از لحاظ مالی در بسیاری از رشته های ورزشی انگیزه  خود را از دست می دهند و برگزاری  چنین رویدادهای فرهنگی می تواند باعث ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران و دوچرخه سواران شود.