رئیس هیات دوچرخه سواری قم

امینی : با وجود کرونا 7 دوره مسابقات را با مجوز ستاد کرونا برگزار کردیم

رئیس هیات دوچرخه سواری قم از احداث 7 پیست دوچرخه سواری  و بهره برداری 3 پیست خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری مصطفی امینی رئیس هیات قم گفت: در سال جاری با وجود کرونا و وقفه ای که در برنامه تقومی بوجود آمد سعی کردیم با مجوز ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل ها ، برنامه های استانی را تا آنجا که امکان دارد  جلو ببریم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در سال 99 صورت گرفت و بازخورد خیلی خوبی داشت متمرکز شدن در ایجاد زیر ساخت پیست های bmx و کراس کانتری و پمپ ترک بود که این کار با همکاری و حمایت شهرداری قم صورت گرفت . در این مرحله نزدیک به 8 پیست استارت ساخت عملیاتی آن زده شد که تا امروز 3 پیست به مرحله بهره برداری رسیده است .

امینی در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر اقداماتی که ما در شرایط کرونایی که آن را برگزار کردیم برگزاری جلسات همفکری و بازآموزی و تدوین نقشه راه برای آینده از طرق فضای مجازی بود که به خوبی صورت گرفت. برقرار ارتباط موثر با سازمان های همکار و تشکیل کارگروه سلامت و حمل و نقل پاک در استان قم با کمک شهرداری و سازمان های فرهنگی و ورزشی از دیگر اقدامات بود که انصافا باعث تسهیل در روند کار شد.

رئیس هیات دوچرخه سواری قم در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات استانی تاکید کرد: 7 دوره مسابقات را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم که از این تعداد 3 دوره برای کراس کانتری ، یک دوره تایم تریل کورسی ، 2 دوره مسابقات پمپ ترک و یک دوره هم مسابقات bmx  بود که با توجه به شرایط کرونایی به خوبی برگزار شد.

وی با تاکید بر اقدامات فرهنگی صورت گرفته گفت : شروع مجدد برنامه های سه شنبه های بدون خودرو به طور متوالی برای 22 هفته با حضور مسئولین مدیران مختلف استان قم انجام پذیرفت که بازتاب بسیار خوبی بهمراه داشت . برنامه ریزی برای دوچرخه سواری صبگاحی برای روزهای یک و 4 شنبه  و تحت پوشش دادن همه آنها توسط بیمه که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. ساخت محتوایی پوستر درباره نکات ایمنی و مقررات و افزایش علاقمندی مردم در جهت استفاده از دوچرخه و لزوم توسعه دوچرخه سواری و انتشار آن در شبکه شاد آموزش و پروش و دیگر سایت ها از اقدامت بسیار خوبی بود که می توان جزء کارنامه مثبت هیات ثبت کرد.

امینی در ادامه با اشاره به ساخت مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در این چند ماهه صورت گرفت احداث مسیرهای دوچرخه سواری با کمک شهرداری در سطح خیابانها بود که ما با تفاهمنامه ای که با شهرداری منعقد کردیم باعث شد تا این کار به نحوه احسن انجام گرفت.

رئیس هیات استان قم در انتها خاطر نشان کرد: در کنار تمام زیر عملیات زیر ساختی و کارهای فرهنگی صورت گرفته اعزام دوچرخه سواران به مسابقات و مسابقات جایزه بزرگ هم می توان اشاره کرد که باعث انگیزه دوچندان رکابزنان استان شده باشد.