داوری: انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری احتمالا اردیبهشت برگزار می‌شود

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری گفت: هدف از جلسه هم‌اندیشی، بستن تقویم دوچرخه سواری و تدوین برنامه راهبردی این فدراسیون برای سال آینده بود.

 

 

افشین داوری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نشستی که روز گذشته (دوشنبه) با حضور او و روسای هیات‌های دوچرخه سواری استان‌های مختلف در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی در وهله اول تدوین برنامه راهبردی فدراسیون دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ بود؛ چرا که باید تا اردیبهشت ماه گزارش این برنامه راهبردی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شود. در درجه دوم هدف از این جلسه بستن تقویم دوچرخه سواری برای سال آینده بود که خوشبختانه با مشارکت روسای هیئت‌ها مورد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتایج این نشست چه در مورد برنامه راهبردی و چه درباره تقویم سال ۱۴۰۰، به زودی در سایت فدراسیون دوچرخه سواری منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این نشست روسای هیئت‌ها تصمیم گیرندگان نهایی بودند و باور کنید در صحبت‌هایی که با برخی از این افراد داشتم از اینکه تا این حد در جریان تدوین تقویم و برنامه راهبردی مشارک داده شده‌اند متعجب بودند و اذعان داشتند که پیش از این زیاد در جریان تصمیم گیری‌های کلان فدراسیون سهیم نبودند. از نکات مهم در این جلسه این بود که در جریان تدوین تقویم سال آینده استان‌هایی که به میزبانی در ماده‌های مختلف علاقه‌مند بودند درخواست کتبی خود را همانجا به فدراسیون ارائه کردند و ما هم پس از بررسی‌های لازم به زودی تکلیف شهر‌های میزبان مسابقات در سال آینده را معرفی خواهیم کرد. در جلسه روز گذشته روسای هیئت ۲۶ استان حاضر بودند، زیرا روسای هیئت اراک و لرستان به دلایل پزشکی امکان سفر نداشتند و همچنین هیئت‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان هم با سرپرست اداره می‌شوند و در نشست نبودند و درواقع استان یزد تنها غایب نشست روز گذشته بود.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری درمورد اینکه آیا احتمال دارد مجمع انتخاباتی ریاست این فدراسیون پیش از پایان سال جاری برگزار شود، خاطرنشان کرد: به نظرم به هیچ وجه امکان برگزاری انتخابات تا قبل از عید نوروز وجود ندارد؛ زیرا درحال حاضر برخی از افرادی که اسمشان اعلام نشده، معترضند و از طرفی دیگر مدارک بعضی از افراد اعلام شده از سوی وزارت ورزش ناقص است. این روند تایید نهایی صلاحیت‌ها حدود ۴۰ روز زمان می‌برد و به نظرم انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه سواری احتمالا اردیبهشت ماه برگزار شود.

وی با اشاره به حضور زودتر ازموعد تیم ملی دوچرخه سواری در رقابت‌های قهرمانی آسیا تصریح کرد: باتوجه به محدودیت‌های بهداشتی و از طرفی دیگر برای اینکه رکابزنان تیم ملی با شرایط آب و هوایی و قزاقستان و پیست مسابقات آشنایی بیشتر‌ی پیدا کنند، قرار است ۱۰ الی ۱۵ روز زودتر از آغاز مسابقات عازم قزاقستان شویم و در چند مرحله از مسابقات داخلی این کشور شرکت کنیم. واقعا خوابگاه بانوان در حد شان رکابزنان بانوی تیم ملی نبود و خوشختانه با صرف هزینه‌ای اندک نسبت به تجهیز خوابگاه توانسیتیم شرایط را برای اسکان بانوان ملی‌پوش بهبود ببخشیم.

داوری در پایان درباره اینکه آیا تا روز رای گیری در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج حضور خواهد داشت، گفت: آمده‌ام که با حضورم در فدراسیون شطرنج بتوانم به این رشته چه از نظر تامین منابع مالی و چه از نظر تعامل با فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) کمک کنم. خوشبختانه شطرنج جزو معدود فدراسیون‌های ورزشی است که بیش از ۹۵ درصد روسای هیئت‌هایش، افراد تخصصی این رشته هستند و واقعا افراد بسیار فرهیخته، تحصیل کرده و بادانشی در این رشته فعالیت دارند و باید بتوانیم از تمامی ظزفیت‌ها استفاده کنیم. همچنین اعضای مجمع فدراسیون شطرنج گروهی را تحت عنوان گروه پرسش و پاسخ در فضای مجازی ایجاد کزدند و از قضا نخستین مهمان من بودم و به سوالات پاسخ دادم و به نظرم این جلسه پرسش و پاسخ یکی از اقدامات نوین اعضای مجمع فدراسیون شطرنج بود و بسیار قابل تقدیر است