رشیدی: تکمیل ساختمان فدراسیون نیاز به بودجه ۸،۹ میلیاردی دارد

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: برآورد هزینه‌ای که شده این است که با ۸،۹ میلیارد تومان بشود شرایطی را به وجود آورد که ساختمان فدراسیون قابلیت استفاده داشته باشد تا وسایل بخریم و در آن بگذاریم.

محمود رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط فدراسیون از زمان حضورش اظهار داشت: از زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم، این نهاد با مشکلات زیادی مواجه بود، چه سخت‌افزادی و چه نرم‌افزاری. در واقع در طول این مدت که آمده‌ام، شرایط از نظر چارت، ساختمان، نرم‌افزار، سخت‌افزار بد بود. ما در یک خوابگاهی اسکان داریم و ستاد فدراسیون هم مرکزیتش در خوابگاه تیم ملی است. این مشکلات بر کسی که در مجموعه است، پوشیده نبود.

وی افزود: فدراسیون دوچرخه‌سواری، فدراسیونِ تجهیزات با هزینه بسیار بالا است. ما در بدو ورود با مشکلات مواجه بودیم و سعی کردیم به این مشکلات رسیدگی کنیم. پیش‌روی‌مان هم که المپیک بود و بر همین اساس سه رقابت انتخابی داشتیم و درگیر این مسائل بودیم تا نفر اعزامی معرفی شود. در واقع صفرزاده با نظر کادر فنی انتخاب شد و محمود پراش هم به عنوان کادر فنی حضور دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: مشکلات فدراسیون یکی دو تا نیست. فدراسیون به شدت دچار مشکل است. هیچ‌گونه اطلاعاتی از قبل در فدراسیون نبود. در واقع در بحث روابط بین‌الملل تمامی ایمیل‌های فدراسیون که مربوط به 10 سال گذشته بودند، پاک شده بودند. به نظرم دوستان خیلی کم‌لطفی کردند، البته این مسئله در حال پیگیری است.

 

رشیدی درباره ساختمان نیمه ‌کاره فدراسیون گفت: یک اتفاق بدی برای فدراسیون رخ داد. مدیریت قبلی دو ساختمان را فروخت که مالکیت کاملش را داشت و به جایی آمده‌ایم که مستاجر شرکت توسعه هستیم. الان یک بنایی احداث شده و هزینه‌هایی هم صورت گرفته است. هیچ‌کدام از قسمت‌ها، استاندارد یک ساختمان با این مساحت نیست. به همین دلیل نقشه به طول کلی توسط مجموعه ما عوض شده، چون اصلا قابلیت اجرا نداشت. برای مثال در نقشه قبلی شیشه‌هایی که طراحی شده بوده با ارتفاع 6 متر بود، در حالی که هیچ جای دنیا شیشه‌هایی با این ارتفاع نصب نمی‌شود. نمی‌دانم اینها به چه صورت پیش‌بینی شده و نقشه‌اش کشیده شده است. فکر می‌کنم کسی که نقشه را کشیده، سال اول دانشگاه بوده و من این را حدس می‌زنم.

وی تصریح کرد: پله‌ها، آسانسور، دیواره‌ها و ... دچار نقص بود که همگی برطرف شدند. زمانی هم برطرف شد که افشین داوری سرپرست بود و من به عنوان مشاور حضور داشتم. همچنین ساختمان به پیمانکار قبلی بدهکار است و ما باید پاسخگوی آن باشیم و در خصوص ضررهایی که طلب می‌کنند با فرامرزیان صحبت کنیم. ما در حال انجام اقداماتی هستیم که مشکلات را دانه دانه از سر راه برداریم و ساختمان را دوباره احیا کنیم.

رئیس جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: من در بدو ورود این کار را انجام دادم. مشکلات زیادی برای ما به وجود آمد و الان هم اینها را برطرف می‌کنیم. در زمان ریاست من تاکنون گچ‌کاری و کارهای مقدماتی صورت گرفت اما به دلیل اینکه باید یکسری مجوزها گرفته شود و سپس این اقدامات صورت بگیرد، کار را متوقف کردیم و الان هم در حال بررسی تامین منابع هستیم. وزارت ورزش کمک‌هایی کرده و از این به بعد نیز بخشی را با کمک وزارت و بخشی را از طریق اسپانسر تامین می‌کنیم .

رشیدی درباره برآورد جدید هزینه‌های تکمیل ساختمان فدراسیون عنوان کرد: برآورد هزینه‌ای که شده، این است که با 8،9 میلیارد تومان بشود ساختمان قابلیت استفاده داشته باشد تا وسایل بخریم و در آن بگذاریم. به هر حال این مبلغ هزینه گزاف و سنگینی است و باید تامین منابع شود و این کار در حال انجام است.

وی در پاسخ به این موضوع که «شرایط کنونی در شأن فدراسیون نیست» گفت: حق با شماست. ما در ناهارخوری کمپ تیم‌های ملی هستیم و به عنوان رئیس اتاقم آنجاست و به امور می‌رسیم. یکی دو اتاق تجهیز کرده‌ایم تا بتوانیم امور ستادی و اجرایی را انجام بدهیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره انتصابات اخیر اظهار داشت:  دبیر فدراسیون از طریق رؤسای هیئت‌ها معرفی شد. در واقع روسای هیئت‌های استانی به اجماع رسیدند و سه اسم به ما دادند که نفر اول شادنیا بود و ما نامش را به وزارت دادیم و او در نهایت به عنوان دبیر معرفی شد. نایب رئیس را روز دوشنبه معرفی کردم و رسول هاشم‌کندی به این سمت منصوب شد. او فرد فنی و مجرب و کاربلد در حوزه دوچرخه‌سواری است. همچنین خانم ساکی از دوره قبلی نایب رئیس بانوان که ابقایش کردیم.

وی در این باره عنوان کرد: در خصوص کمیته فنی جلسه هم‌اندیشی داشتیم که با رای‌گیری آن را شکل دادیم و این کمیته با خرد جمعی شکل گرفت. همچنین زنگی‌آبادی به عنوان مدیر تیم‌های ملی و وفایی به عنوان مسئول سازمان لیگ انتخاب شدند. همه اینها از خانواده دوچرخه‌سواری هستند و کسی را از بیرون نیاوردیم. یک تعدادی از اینها با فدراسیون قهر کرده بودند. این افراد شناسنامه‌های دوچرخه‌سواری هستند. ما هم آنهایی که قهر کرده بودند، جمع کردیم تا از تجارب آنها استفاده کنیم.

رشیدی درباره انتصاب افشین داوری به عنوان مشاور عالی هم توضیح داد: از علی‌نژاد خواهش کردم که با توجه به تجارب و سوابق داوری، او در جلسات ما باشد و از وجودش استفاده کنیم. داوری باری روی دوش فدراسیون ندارد و با موافقت معاون وزیر به جلسات می‌آید.