رشیدی: توسعه همگانی این رشته در اولویت قرار دارد

یزد- ایرنا- رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران گفت: توسعه همگانی این رشته ورزشی با همکاری ، کمک مسوولان و بخش‌ خصوصی در اولویت فعالیت هیات استان‌ها قرار دارد که تاکنون در این مورد اقدام‌های خوبی صورت گرفته است .

به گزارش ایرنا، محمود رشیدی روز پنجشنبه در دیدار با شهردار و جمعی از مسوولان اجرایی و ورزشی شهر یزد به اهمیت گسترش ورزش به خصوص دوچرخه‌سواری اشاره کرد و افزود: برای توسعه و تحقق اهداف و برنامه ها به همکاری سازمان‌ها ،نهادها و پیگیری شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها نیاز است.

وی با بیان اینکه در این مورد در استان ها فعالیت‌های خوبی در ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه ورزش دوچرخه‌ سواری در راستای تامین سلامت و نشاط اجتماعی صورت گرفت، افزود: ایجاد مسیرهای مناسب و ایمن در شهرها برای استفاده شهروندان از دوچرخه موضوع مهم و اساسی است .

این مسوول ورزشی اظهارکرد: ظرفیت‌های خوبی هم علاوه بر بعد همگانی ورزش دوچرخه‌سواری در تمامی استان‌ها بر اساس شرایط منطقه ای و اقلیمی کشور وجود دارد که باید با همکاری بخش‌خصوصی، خیران و همراهی و پیگیری هیات‌ها و مسوولان ورزشی برای افزایش مکان‌ها و زیرساخت‌ها بهتر و بیشتر اقدام شود.

رشیدی با  قدردانی از مسوولان استان یزد در راستای رشد و توسعه همگانی کردن دوچرخه‌سواری، پیشنهاد کرد که از نام قهرمانان زنده و در قید حیات این رشته برای نامگذاری خیابان‌های شهر استفاده کنند که این اقدام نقش مهمی در توسعه و ایجاد الگوبرداری برای دیگران در گسترش فعالیت های ورزشی دارد.

همچنین جمال الدین عزیزی شهردار یزد و غلامعلی سفید رییس شورای شهر مرکز استان  در این نشست به اهمیت ورزش به خصوص دوچرخه‌سواری و سابقه و ظرفیت آن در استان اشاره کردند و همکاری بخش‌خصوصی و خیران و پیگیری برای گسترش و همگانی کردن آن را خواستار شدند .

در حاشیه این نشست ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری شهر یزد با حضور جمعی از مسوولان محلی و ورزشکاران یزدیی افتتاح شد.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

  •