اولین مسابقه دوچرخه‌سواری سال جدید برگزار می شود

قمری: مشکلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حین مسابقه نداریم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای برگزاری اولین مسابقه این رشته به صورت جایزه بزرگ در تهران پروتکل ها و شرایط برگزاری این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری به نقل از خبرگزاری مهر، فدراسیون دوچرخه سواری که از ابتدای شیوع کرونا مانند بسیاری از رشته‌های دیگر تمرینات و اردوهای ورزشکاران خود را معلق کرده بود طرحی را برای برگزاری یک مسابقه جایزه بزرگ در ۲۳ خرداد ماه در تهران به وزارت ورزش داد اما برگزاری این رویداد با مخالفت فدراسیون پزشکی ورزشی روبرو شد. در نهایت مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی با برگزاری این مسابقه موافقت کردند. قرار است این رویداد روز جمعه ۳۰ خردادماه برگزار شود.

مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه سواری یک روزه و در رده سنی جوانان و بزرگسالان و در دو بخش بانوان و مردان و پاراسایکلینگ و پیشکسوتان برگزار می‌شود. این مسابقات در احمد آباد مستوفی تهران برگزار خواهد شد.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دریافت مجوز اولین برنامه رسمی فدراسیون در سال ۹۹، گفت: مجوز برگزاری این رویداد را به ما داده‌اند و دو هفته قبل هم با مسئولین شهرداری و فرمانداری این منطقه صحبت‌هایی انجام داده‌ایم و قرار است مسابقات برگزار شود. مشکل دریافت مجوز از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی بود که مجوز را گرفته‌ایم. تا الان مشکلی نیست مگر اینکه اتفاق خاصی بیافتد.

وی افزود: در این مسابقات یک روزه پروتکل‌های اعلام شده مانند فاصله گذاری اجتماعی، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب سطوح و دست‌ها و … رعایت خواهد شد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری پیرامون اینکه «باتوجه به اینکه ورزشکاران از شهرهای مختلف به تهران می آیند آیا ظرفیت خاصی برای تعداد حاضرین خواهید داشت یا خیر؟»، گفت: مسابقه جایزه بزرگ است و حضور نفرات به صورت آزاد می‌باشد و هر فردی تمایل داشته باشد می‌تواند در آن حاضر شود. به هر حال این مسابقه رسمی نیست که ما بخواهیم برای آنها غذا و خوابگاه را تدارک و تأمین کنیم.

وی ادامه داد: ما مشکلی در رعایت پروتکل‌ها در حین مسابقه نداریم. در زمانی که رکابزن سوار دوچرخه است باید فاصله را با هم داشته باشند چرا که در غیر این صورت به هم برخورد خواهند کرد. مشکل در مسابقات چند روزه و بحث تأمین خوابگاه و غذاست. قرار است رأس ساعتی مسابقه انجام و بعد مسابقه تمام شود و هر ورزشکار به سمت زندگی خودش برود.

وی در پایان پیرامون شروع اردوهای تیم ملی هم گفت: برای آغاز اردوها دستور العملی نداده‌اند اما بچه‌ها در شهرهای خود تمرینات خود را به تناسب رشته و شرایط خود به صورت انفرادی انجام می‌دهد و الان ما هم مشکلی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و … نداریم.