شادنیا: کسی برای تایید اساسنامه به خارج از کشور سفر نکرده

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران گفت: در حال حاضر با توجه به اداره فدراسیون با سرپرست امکان ورورد به موضوع ساختمان نیست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، فرهنگ شادنیا در گفت‌وگو با میزان، در مورد اینکه آیا برای تایید اساسنامه جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری کسی از اعضای فدراسیون به مقر فدراسیون جهانی در سوئیس سفر کرده بود، اظهار داشت: تاکید می‌کنم که هیچ فردی از سوی فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران سفری به خارج از کشور برای پیگیری این موضوع نداشته و تمامی مکاتبات و رایزنی‌ها با فدراسیون جهانی از طریق «ایمیل» انجام می‌گیرد. در حال حاضر با دو چالش روبرو هستیم؛ چرا که در وهله اول باید همانند اقداماتی که اخیرا در فدراسیون شنا صورت پذیرفت، مجمع فوق‌العاده‌ای برای تایید اساسنامه جدید فدراسیون تشکیل شود و طبق آن باید آیین نامه‌ها به تایید مجمع برسد. پس از تایید اساسنامه جدید از سوی مجمع این اساسنامه باید به تایید فدراسیون جهانی در بیاید.

وی افزود: البته ما اساسنامه جدید را به فدراسیون جهانی ارسال کرده‌ایم و آنها در پاسخ گفتند که در حال مطالعه و بررسی این اساسنامه هستند و طی روز‌های آینده نظر خود را اعلام خواهند کرد.

دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری در واکنش به مصوبه جدید شرکت توسعه و تجهیز درخصوص عدم اجازه فدراسیون‌ها برای داشتن ساختمان در مجموعه ورزشی آزادی، خاطرنشان کرد: همان روزی که این مصوبه صادر شد با شرکت توسعه و تجهیز تماس گرفتیم، اما متاسفانه نتواستیم به جواب قطعی برسیم که تکلیف ساختمان فدراسیون دوچرخه‌سواری چه خواهد شد. در حال حاضر با توجه به اداره فدراسیون با سرپرست امکان ورورد به موضوع ساختمان نیست، ولی با این وجود درمورد ساختمان فدراسیون با ۳ چالش اساسی روبرو هستیم. در وهله اول پیمانکار قبلی طلب ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی خود را می‌خواهد که هرچند قرار بود در ۹ ماه کار را تمام کنند، اما نه تنها به این وعده خود با فدراسیون قبلی عمل نکردند، اکنون خواستار پرداخت مطالبات خود هستند.

شادنیا در پایان گفت: مورد دوم ۱۲ الی ۱۳ میلیاردی است که برای تجهیز و بازسازی ادامه ساختمان نیاز است که البته این میزان نیاز به منابع مالی حدود ۳ ماه پیش در جلسه مجمع تصمیم گیری شد و شاید اکنون هزینه‌ها بیشتر شده باشد. در زمان ریاست رشیدی قرار بود یک اسپانسر ۳ میلیارد پول بیاورد تا روند ساخت ساختمان فدراسیون پیش برود، اما با استعفای رشیدی عملا این موضوع کنسل شد. مورد سوم هم که باید اجرایی شود بحث ترک مناقصه است که خوشبختانه که مجمع اجازه این کار را داده است.