هاشم کندی: چرخه اصلاح اساسنامه در حال انجام است

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: چرخه اصلاح اساسنامه و ارسال به اتحادیه جهانی تاکنون سه بار انجام شده و تا زمانی که اصلاح اساسنامه نهایی نشود، این چرخه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، رسول هاشم کندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از گذشت بیش از سه ماه از حضورش به عنوان سرپرست فدراسیون اظهار داشت: کارها به مرور در حال انجام است. البته وضعیت مالی خوب نیست، اما با جذب اسپانسرها در حال انجام امور هستیم.

* فدراسیون را با کوله‌باری از بدهی تحویل گرفتم
وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که با آن مواجه هستیم، موضوع بدهی‌هاست. از همان روزی که فدراسیون را تحویل گرفتم، با کوله‌باری از بدهی مواجه شدم. در همین مدت کوتاه نیز تمام سعی‌مان این بوده تا جایی که می‌توانیم، بدهی‌ها را کم کنیم.

* پول پرداخت بدهی شرکت توسعه را نداریم؛ شاید یک روز هم فدراسیون ما پلمب شود!
سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه بیشتر این بدهی‌ها مربوط به دوران قبل از حضور رئیس پیشین فدراسیون است، ادامه داد: 7 میلیارد بدهی جاری داریم که 3 میلیارد مربوط به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و 1.7 میلیارد هم مربوط به ساختمان نیمه کاره فدراسیون است. درخصوص بدهی به شرکت توسعه باید بگویم که واقعاً پول پرداخت آن را نداریم. شاید یک روز هم فدراسیون ما پلمب شود! جلساتی را با مسئولان این شرکت داشته‌ایم، اما واقعیت این است که ما بدهکاریم و پول پرداختش را هم نداریم. واقعاً نمی‌دانم که چطور در طول سال‌های گذشته پولی به این شرکت داده نشده است.

* کارهایی در این سه ماه کرده‌ایم که مدت‌ها روی زمین مانده بود
هاشم کندی درباره اقدامات انجام شده در سه ماه گذشته گفت: پرداخت بدهی تور دوچرخه‌سواری ایران آذربایجان، انتخاب کمیته‌های فدراسیون و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی دوچرخه سواری، افتتاح مرکز سنجش فدراسیون، راه‌اندازی و ساماندهی رنکینگ، موضوع بسیار مهم مبارزه با دوپینگ و در حال مسائل مربوط به پاسپورت بیولوژیک از جمله کارهایی بوده که صورت گرفته است. جالب اینکه برخی از این کارها سال‌ها روی زمان مانده بود.

* اردوها را با هزینه اسپانسر برگزار کردیم
وی تصریح کرد: در طول فصل پاییز 37 روز مسابقه و 2 مرحله اردوی ملی را برگزار کردیم که موضوع دوم به میزبانی رشت و قشم صورت گرفت. این دو اردوها هزینه‌بر بود، اما 80 درصد از پول آن از طریق اسپانسر پرداخت شد. هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا اردوی بعدی به همین روال برگزار شود. همچنین قرار یک اعزام به ترکیه در بهمن ماه داشته باشیم  و رکابزنان در مسابقات جاده شرکت کنند.

* در حال مکاتبه با اتحادیه جهانی برای نهایی کردن اساسنامه هستیم
سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره آخرین شرایط اساسنامه فدراسیون گفت: ما چندین مرحله مکاتبه با اتحادیه جهانی داشتیم و هر بار ایراداتی را که به اساسنامه گرفته بودند را به وزارت ورزش ارائه کردیم و پس از اصلاح، مجدداً اساسنامه را به UCI فرستادیم. در واقع این چرخه تاکنون سه بار انجام شده است و تا زمانی که اصلاح اساسنامه نهایی نشود، این چرخه ادامه خواهد داشت.

* حضور من قانونی است
هاشم کندی درباره شرایط حضور خودش به عنوان سرپرست فدراسیون نیز گفت: در دوره ریاست رشیدی به عنوان نایب رئیس فعالیت داشتم و سرپرستی‌ام با توجه به پستی که داشتم، قانونی بود و فدراسیون جهانی هم مشکلی با این موضوع نداشت.

* ساختمان نیمه‌کاره تا سال‌ها گریبان‌گیر دوچرخه‌سواری خواهد بود
وی درباره ساختمان نیمه کاره فدراسیون نیز عنوان کرد: متاسفانه این یکی از مسائلی بود که گریبان دوچرخه‌سواری را گرفته و این مسئله تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. به نظرم نهادهای بالادستی باید این موضوع را بررسی کنند تا ببینید مقصر این شرایط چه کسی بوده است. من درباره ساختمان نیمه کاره نمی‌توانم کاری انجام بدهم و قطعاً پیرامون اقداماتی که انجام می‌دهم، پاسخگو خواهم بود. واقعاً عجیب است؛ من فدراسیون را در شرایطی تحویل گرفتم که انبارش خالی بود. حتی تیوپ دوچرخه‌ها و بست زین‌ها را با خودشان برده بودند.

* قرارداد برخی نیروها را تمدید نکردم تا در بودجه صرفه‌جویی شود
سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره کم شدن کارکنان فدراسیون و دلایل این تصمیم گفت: زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم، 32 نفر حضور داشتم و حتی یک نفر را هم اضافه نکردم. 5، 6 نفر از افراد قراردادشان تمام شده بود و من هم این قرارداد را تمدید نکردم. برای مثال انجام کارهای مربوط به کارت‌های مربیگری به مدت سه سال بلاتکلیف مانده بود، در حالی که حالا با حضور یک نیرو که پاره وقت نیز است، در حال انجام است. بخش بسیار زیادی از بودجه فدراسیون خرج نیروها می‌شد، اما حالا حداقل می‌توانیم بخشی از پول را ذخیره و صرف مسائل مهم‌تر کنیم. من چندین مشاور هم دارم که هیچ پولی به آنها نمی‌دهم. واقعاً شرایط مالی فدراسیون خوب نیست و با این شرایط باید حواس‌مان باشد.

* مشکلی در تعداد نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی نداریم
هاشم کندی درباره شرایط برگزاری اردو و انتخاب نفرات برای بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو عنوان کرد: در جلسه فنی که در کمیته ملی المپیک داشتیم، مسئولان را درباره تعداد نفرات اعزامی توجیه کردم و بر همین اساس، مشکلی در تعداد نفرات اعزامی نخواهیم داشت. در واقع توافقی که داشتیم، این بود که تعداد نفرات اعزامی محدودیتی در مدال گرفتن دوچرخه‌سواری ایجاد نمی‌کند.

* جلوی صدور بی‌رویه کارت عضویت UCI را می‌گیریم
وی درباره دوپینگ رکابزنان و بدهی که دراین باره برای فدراسیون ایجاد می‌شود، گفت: کسانی که کارت عضویت UCI را داشته باشند و مرتکب دوپینگ شوند، بدهی یک جریمه به فدراسیون بپردازند که این جریمه به نوعی روی دوش فدراسیون قرار می‌گیرند. متاسفانه در طول سال‌های اخیر صدور این کارت بی‌رویه شده بود و باید از این ساز و کار مشخصی را برای این کار صادر نکنیم تا بدهی دیگری روی بدهی‌های فدراسیون اضافه نشود.

* یکسری افراد دلسوز نیستند و فقط ضربه می‌زنند
هاشم کندی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد انتقاداتی را مطرح می‌کنند که فنی و دلسوزانه نیست. در واقع این افراد فقط ضرر می‌زنند و همه نیز آنها را می‌شناسند. من شخصاً نسبت به سن و کسوت پیشکسوتان و برخی افراد، جایگاه‌هایی را برای‌شان تعریف کردم، اما قرار نیست آنها بیشتر از آن چیزی که دادم، طلب کنند.