FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir


جلسه بررسی عملکرد تیم ملی کوهستان در اردوی ایتالیا و اسلوونی با حضور قمری برگزار شد             مسابقات قهرمانی کشور سال ۱۳۹۷ بانوان در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور ۸۰ ورزشکار از ۱۸ استان کشور به میزبانی استان تهران برگزار شد             قمری:دیپلماسی ورزشی با حضور سلطانی‌فر شکل تازه‌ای گرفت              اردوی تدارکاتی تیم ملی استقامت و نیمه استقامت بانوان              اسدی سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری شد             

يكشنبه 1 مهر 1397

کلام روز

نامگذاری سال 97
حمایت از کالای ایرانی








کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد

قمری:بدترین دوران زندگی‌ام در بازی‌های آسیایی رقم خورد؛ عذرخواهی می‌کنم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، صبح امروز جلسه کمیته فنی دوچرخه سواری با حضور اعضا در محل فدراسیون دوچرخه سواری برگزار گردید.
پس از این نشست خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری در جمع خبرنگاران بیان کرد:امروز نشست کمیته فنی را برگزار کردیم روی نظرات مختلف درباره عملکرد رکاب‌زنان در بازی‌های آسیا نکاتی مطرح شد. با ارزیابی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مشکلاتی وجود دارد و باید آنها را برطرف کنیم همچنین برخی اتفاقات نیز رخ داد که ما را از مدال دور کرد.

وی افزود: در بخش کوهستان نتیجه بدی گرفته نشد البته دو حادثه برای رکاب‌زنان بوجود آمد که یکی پارکی لاستیک دوچرخه حسین زنجانیان و دیگری پارگی زنجیر دوچرخه فرانک پرتوآذر بود. اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد هر دو رکابزن با رکوردی که داشتند می‌توانستند به مدال برسند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان کرد: در بخش جاده برای اولین بار یک بانوی رکابزن را اعزام کردیم. متاسفانه چند روز قبل از اعزام تیم به اندونزی سمیه یزدانی دچار شکستگی ترقوه شد و ما مجبور شدیم ماندانا دهقان را در ترکیب قرار بدهیم که رکوردش 2 دقیقه پایین‌تر از یزدانی است. همچنین 40 روز قبل از اعزام آروین معظمی گودرزی زمین خورد و از ناحیه بینی دچار شکستگی شد که این موضوع باعث دوری 20 روزه او از تمرینات شد که تاثیر منفی در عملکردش در بازی‌های آسیایی داشت.

قمری گفت: در بخش نیمه استقامت و سرعت انتظار کسب مدال را داشتیم که بویژه در بخش سرعت انتظارات برآورده نشد این در حالی بود که ما حداقل این انتظار را داشتیم بتوانیم مدال طلای دوره گذشته را تکرار کنیم. باید به عنوان رئیس فدراسیون بگویم اتفاقاتی که رخ داد نمی‌تواند توجیه خوبی برای نتایج کسب شده باشد و من از همه مردم و جامعه دوچرخه‌سواری بابت عدم کسب مدال عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم در آینده و در مسیر کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم تا حداقل در این بخش به نتایج خوبی برسیم. همچنین باید از حمایت ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کنم که اعتبارات خوبی را در اختیار ما گذاشتند. هر آنچه که از دستم بر می‌آمد مهیا کردم به هر حال برد و باخت در ورزش وجود دارد و زمانی که می‌بازیم باید عذرخواهی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قبل از اعزام تیم دوچرخه‌سواری به بازی‌های آسیایی قول کسب 5 مدال را داده بود و آیا از شرایط حریفان با خبر نبود گفت: درباره رکابزنان سایر کشورها اطلاعات کاملی نداشتیم و به همین دلیل بر اساس نتایج قهرمانی آسیا و شرایط موجود قول دادیم. از مسابقات قهرمانی آسیا تا بازی‌های آسیایی کشورهای دیگر با امکانات و شرایط بهتری حضور پیدا کرده بودند و از ما جلو زدند. برای مثال محمد گنج‌ خانلو با 3 مسابقه راهی جاکارتا شد این در حالی بود که نفرات بالادستی‌اش حداقل در 18 رقابت مختلف شرکت کردند و سپس به بازی‌های آسیایی اعزام شدند.

قمری اظهار داشت: تلاش کردیم در طول این مدت همه مواردی را که کادر فنی تیم‌های ملی نیاز داشتند برآورده کنیم. به هر حال باید به این نکته توجه کرد که سایر کشورها در همین چند سال اخیر پیست‌های زیادی را افتتاح کرده و از آنها استفاده کرده‌اند که این در ایران شرایط حداقلی را داشته است. در گذشته فعالیت‌های زیادی را در رده باشگاهی داشتیم اما به دلیل مشکلاتی که این باشگاه‌ها طی سال‌های اخیر داشتند نتوانستند کار زیادی را انجام بدهند. برای مثال در سال 2014 تیم‌های باشگاهی ما که ملی‌پوشان در آنها حضور داشتند در طول 3 ماه در 9 رقابت شرکت کردند و سپس اعزام شدند. این در حالی بود که چنین شرایطی در بازی‌های این دوره وجود نداشت.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: نمی‌خواهم بهانه‌گیری کنم ما به لحاظ تمرینی چیزی از سایر کشورها کم نداشتیم اما تنها تفاوتمان این بود که آنها مسابقات و اردوهای برون‌مرزی زیادی را نسبت به ما داشتند که از آنها نتوانستیم بهره ببریم. در واقع یکی از دلایل افت دوچرخه‌سواری ایران این بود که باشگاه‌ها راغب به فعالیت در این رشته نیستند.

قمری در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط موضوع کسب سهمیه المپیک نیز به خطر می‌افتد یا خیر گفت: باید سازوکارهای کسب سهمیه را بررسی کنیم. در گذشته باشگاه‌ها با اعزام تیم‌های خود موفق به کسب امتیاز و در نهایت سهمیه لازم می‌شدند اما حالا باید امتیازات فردی را به دست بیاوریم تا دستمان به سهمیه المپیک برسد. بر همین اساس نیز فرانک پرتوآذر را شب گذشته به مسابقات جهانی فرستادیم تا از این طریق بتوانیم امتیاز لازم را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استعفای ابوحیدری سرمربی تیم دوچرخه‌سواری پیست مورد قبول قرار گرفته است؟ گفت: از ابوحیدری گلایه کردم که نباید در حین بازی‌های آسیایی استعفا می‌کرد. او امروز به جلسه کمیته فنی آمد و نظرات مختلف را در این باره شنیدیم و قرار است هفته آینده درباره بودن یا نبودنش تصمیم بگیریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص موضوع زیرساخت‌های مورد نیاز دوچرخه‌سواری گفت: بخش عمده‌ای از مسائل زیرساختی به موضوع پول و اعتبار باز می‌گردد که پیست ساری که اصلی‌ترین نیاز دوچرخه‌سواری ما است در همین موضوع معطل مانده است وزیر ورزش چندین بار قول بهره‌برداری داده و البته این را می‌دانیم که برای افتتاح چنین پیستی نیاز به 45 تا 50 میلیارد هزینه است به هر حال این قول را گرفته‌ایم که پیست دوچرخه‌سواری ساری تا سال آینده به دستمان برسد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقات و یکسری حوادث باعث عدم کسب مدال در بازی‌های آسیایی شد اما اینها نمی‌تواند توجیه خوبی باشد. باید قبول کنیم که سایر کشورها سرمایه‌گذاری خوبی در دوچرخه‌سواری کرده و هزینه‌های زیادی کرده‌اند اگر نتوانیم همپای آنها جلو برویم عقب می‌مانیم.

قمری درخصوص وضعیت سرمربی خارجی تیم کوهستان گفت: به این مربی گفته بودیم که اگر در بخش کوهستان بتوانیم مدال بازی‌های آسیایی بگیریم باید به ازای هر ماه هزار یورو بیشتر حقوق پرداخت کنیم که مجموعا 13 هزار یورو بیشتر می‌شود اما با این شرایط نه پاداش به او تعلق می‌گیرد و نه افزایش حقوق.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سوال که چرا حوادثی همچون پارگی زنجیر و لاستیک فقط برای رکابزنان ایران رخ می‌دهد و همواره شاهد چنین اتفاقاتی برای نمایندگان کشورمان هستیم گفت: اتفاقی که برای پرتوآذر در بخش کوهستان افتاد یک در هزار رخ می‌دهد و این دیگر دست ما نیست. در همین دوره از بازی‌های آسیایی شاهد آن بودیم که رکابزنانی از اندونزی و کره جنوبی هم دچار حادثه و زمین خوردن شدند در واقع نقص فنی جزو لاینفک دوچرخه‌سواری است. همچنین باید بگویم که ابزار و وسایل دوچرخه‌سواری همگی وارداتی هستند و ما تلاش زیادی را در این حوزه انجام می‌دهیم اما متاسفانه بیشتر مواقع با پاسخ منفی از سوی شرکت‌های خارجی مواجه می‌شویم. ما شبانه‌روز تلاش کردیم تا رکابزنان با کمترین مشکل اعزام شوند و دوچرخه‌هایمان نیز بدون نقص بودند اما به هر حال چنین اتفاقاتی رخ داده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تلاش می‌شود اضافه هزینه دوچرخه پرتوآذر از این رکابزن گرفته نشود، گفت: بدترین دوران زندگی من در جاکارتا رقم خورد و ما نتوانستیم به اهدافمان برسیم. بار دیگر بابت این نتایج از مردم عذرخواهی می‌کنم.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 17:55

تعداد بازديد: 146

کد:102446-1397



    امكانات


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.