رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: با حضور وزیر ورزش و افتتاح ساختمان جدید فدراسیون، با تأکید و توجه به استعدادها تلاش می‌کنیم تا این رشته پُرمدال، با قدرت در میادین حضور یافته و برای کشور کسب افتخار کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری و به نقل از خبرگزاری ایرنا، در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری، رسول اسدی رئیس این فدراسیون، گفت: یکی از معضلات حوزه دوچرخه‌سواری، همان‌طور که اهالی ورزش به‌خوبی می‌دانند، موضوع ساختمان و فضای اداری بود که چندین سال گریبان فدراسیون را گرفته بود. با همت همکارانم در فدراسیون و حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

وی افزود: البته این تنها یک ساختمان یا دو ساختمان نیست؛ چند ماه قبل ما مرکز سنجش فدراسیون دوچرخه‌سواری را هم افتتاح کردیم. وزیر ورزش با توجه به توصیه‌ای که در حوزه استفاده از هوش مصنوعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم داشت، از مرکز سنجش بازدید کرد. امروز هم به بهانه افتتاح ساختمان، افتخار داریم در خدمت مقام‌عالی ورزش باشیم و فعالیت‌های مرکز سنجش را از نزدیک دنبال کند.

اسدی گفت: تمام این زیرساخت‌ها برای کسب مدال ایجاد می‌شود. امیدواریم که رشته دوچرخه‌سواری، که رشته‌ای پرمدال بوده دوباره بتواند به شرایط مطلوب بازگردد و عملکرد چندسال اخیر را جبران کند. برای موفقیت در این مسیر، نیاز به زیرساخت مناسب و یک فضای اداری استاندارد داشتیم که امروز این اتفاق افتاد و علاوه بر آن، زیرساخت‌های فنی نیز ایجاد شده است.

او ادامه داد: در بخش تجهیزات، گام‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم. در بخش جاده، تجهیزات مورد نیاز تهیه شده است. البته مسیر سختی پیش روی ما در حوزه پیست وجود دارد که باید با حمایت و تأکید مقام‌ وزارت ورزش این مسئله نیز حل شود. همچنین در بخش کوهستان و بخش‌های دیگر نیز امیدواریم با رفع موانعی که روزبه‌روز از سر راه فدراسیون و جامعه دوچرخه‌سواری برداشته می‌شود، بتوانیم دوباره به چرخه مدال‌آوری بازگردیم.

وی افزود: یک پروژه پیست چوبی ۲۰ سال است که در ساری رها شده است. در مورد سابقه این پروژه هم باید بگویم قرار بود این طرح چند سال پیش به سرانجام برسد. فکر می‌کنم سال ۹۸ بود که فروش ۲ واحد ساختمان در خیابان ورزنده انجام شد و این پروژه آغاز شد، اما همان سال نیمه‌کاره رها شد و با حدود سی تا چهل درصد پیشرفت، در دوران مدیریت‌های مختلف ادامه پیدا نکرد. با حمایت‌های ویژه وزارت ورزش، در سال ۱۴۰۴ این پروژه به سرانجام رسید. در واقع شش سال طول نکشید. ما از ابتدای امسال، در مدت هفت تا هشت ماه، این پروژه نیمه‌کاره را تکمیل کردیم. البته بخشی از هزینه‌ها قبلاً انجام شده بود، اما برای تکمیل آن حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد.

اسدی درباره جذب استعدادهای دوچرخه‌سواری افزود: یک پروژه عظیم را تحویل گرفتیم و پروژه ساختمان و مرکز سنجش و تهیه تجهیزات را به پایان رساندیم، اما هیچ‌ وقت از موضوع استعدادها غافل نبوده‌ایم. مسابقات منطقه‌ای را راه‌اندازی کردیم و سازمان لیگ بسیار فعالی داشتیم که بالغ بر ۱۲۰ رویداد را در یک سال برگزار کردیم. این حجم از مسابقات سازماندهی و تمام اعزام‌ها هم انجام شد. قبول می‌کنم که در برخی رشته‌ها به‌خاطر شرایط ویژه، نتوانستیم برنامه‌ها را کامل اجرا کنیم، اما با توجه به اینکه موانع از سر راه دوچرخه‌سواری برداشته شده، فکر می‌کنم با سرعت بیشتری بتوانیم این مسیر پرچالش را طی کنیم و به استعدادها توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: همه این اقدامات برای ارائه سرویس بهتر به ورزشکاران است اما لازمه این سرویس‌دهی حرفه‌ای، زیرساخت مناسب و ریل‌گذاری درست است. این ساختمان تنها یک نقل مکان فیزیکی نیست؛ امیدوارم سرآغاز فعالیت‌های منسجم‌تر و حرفه‌ای‌تری باشد تا بتوانیم به جامعه هدف خدمات بهتری ارائه دهیم. در مورد بدهی‌ها هم باید بگویم که بخشی از آن طبیعی بوده و رقم قابل توجهی نیست اما بدهی مربوط به آن سی درصد اولیه ساختمان که مربوط به دوران مدیریت قبلی است، اکنون در فرآیند حقوقی قرار دارد. آن‌ها ادعاهایی دارند و ما نیز برای دفاع از حقوق فدراسیون در مراجع قانونی حضور داریم.

وی افزود: البته مبلغی که اکنون مطرح است، مربوط به همان سی درصد اولیه ساخت است که از سال ۹۸ باقی مانده بود. ادعای آن‌ها شاید زیاد باشد، اما با توجه به تخلفاتی که در سازه و مشکلات موجود بوده، رقم واقعی به مراتب کمتر است و ما از حقوق فدراسیون با قدرت دفاع خواهیم کرد تا حقی ضایع نشود.

انتهای پیام/