برگزاری پنجمین نشست ستاد بازی‌های پاراآسیایی

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: افرادی برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اعزام می‌شوند که شانس رفتن روی سکو و کسب مدال را داشته باشند.

پنجمین نشست ستاد بازی‌های پاراآسیایی 2022 هانگژو با حضور اعضای ستاد به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

در این نشست که برخی از اعضا به صورت آنلاین در آن حضور داشتند، خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک ضمن تاکید مجدد بر سیاست کیفی‌گرایی در اعزام گفت: افرادی برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اعزام می‌شوند که شانس رفتن روی سکو و کسب مدال را داشته باشند. البته بعضی از ورزشکاران هم در مرز مدال‌آوری هستند که به اردو دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج خوبی که ورزشکاران جوان در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین بدست آوردند، پیشنهاد می‌شود تیم‌های ملی " ب" با حضور بهترین ورزشکاران جوان تشکیل شود و برای آنها برنامه‌های حمایتی در نظر خواهیم داشت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: لیست بلند بازی‌های هانگژو در برگیرنده افرادی است که پیش‌بینی ما برای کسب مدال را محقق کنند. متاسفانه فهرست‌هایی که از فدراسیون‌ها به دست ما رسیده با این تعریف و درخواست فاصله دارد و نیاز به بررسی مجدد فدراسیون‌ها دارد.

خسروی‌وفا تاکید کرد: مسئله دوپینگ برای فدراسیون‌های جهانی بسیار مهم است و انتظار دارند که از وضعیت سکونت و محل تمرین ورزشکاران اطلاع دقیق داشته باشند. لذا باید همکاری‌های لازم و مورد انتظار را با نهادهای بین‌المللی داشته باشیم؛ چرا که ممکن است در غیر این صورت حتی ورزشکاران طلایی ما هم دچار محرومیت شوند.

غفور کارگری، نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز در ادامه گفت: مسئولیت ارزیابی عملکرد ستاد بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به علی افروزه واگذار کردیم که سابقه مسئولیت دبیرخانه ارزیابی ستاد بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو را نیز بر عهده داشته است.

وی خاطرنشان کرد: افروزه نظارت عمومی را بر عهده دارد و نظارت‌های فنی، فرهنگی و مدیریتی که تخصصی هستند نیز به صورت جداگانه انجام می‌شود و در واقع نظارت عمومی، شامل چگونگی نظارت های تخصصی هم خواهد بود.

سعید سلگی، مدیر فنی کمیته ملی پارالمپیک نیز گزارشی از افراد حاضر در آخرین اردوهای آمادگی بازی های هانگژو 2022 ، لیست بلند ورزشکاران و کادر فنی و نیز تعداد ورزشکاران بر اساس اولویت های مدالی را ارائه داد.

در پایان این نشست، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: لازم است که فدراسیون‌ها تمرکز لازم را بر روی راهنمای انتخاب ورزشکاران هانگژو 2022  داشته باشند که این راهنما، راه انتخاب بازی های پارالمپیک پاریس 2024 نیز است و هم اکنون فایل این راهنماها بر روی صفحه نخست وب سایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارد.

وی تاکید کرد: از فدراسیون‌ها درخواست می شود که گزارش روند آماده سازی و نیز برنامه ریزی خود را برای کمیته ملی پارالمپیک ارسال کنند و از فرصت سه ماه پیش‌رو در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت که فرصت حضور در هانگژو و نیز در برخی موارد، پاریس 2024 نیز است، غافل نشوند.