کسب مدال طلا توسط پارادوچرخه‌سوار ایران در قهرمانی آسیا

در اولین روز از رقابتهای پارادوچرخه سواری قهرمانی آسیا که در هندوستان و در ماده پیست در حال برگزاری است، نماینده ایران در یک کیلومتر انفرادی به مدال طلا دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، رقابتهای پارادوچرخه سواری قهرمانی آسیا در حالی در هندوستان در حال برگزاری است که نماینده ایران در یک کیلومتر انفرادی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

فرزاد بهروز در این مسابقات در بین ۷ ورزشکار شرکت کننده در یک کیلومتر انفرادی ماده پیست با کسب زمان یک دقیقه و ۱۶ ثانیه اول شد و نمایندگانی از هندوستان با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۴ ثانیه و یک دقیقه و ۳۰ ثانیه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین مهدی محمدی دیگر نماینده پارادوچرخه سوار ایران در همین ماده از رسیدن به خط پایان بازماند.

محمدی در مسابقات قهرمانی آسیا تاجیکستان در رشته جاده موفق به کسب مدال طلا شده بود.

این رقابتها به مدت ۳ روز در هندوستان ادامه دارد و امتیاز آن برای کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس محاسبه می‌شود، بنابراین هر دوچرخه سواری که بتواند بیشترین امتیاز را کسب کند، شرایط حضورش در بازی‌های پارالمپیک فراهم خواهد شد.

تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کشورمان نیز در بخش تیم اسپرینت با ترکیب مائده نظری، فاطمه هداوند و ستاره زرگر پنجم آسیا شدند. در بخش جوانان پسران نیز رکابزنان کشورمان به مقام پنجمی دست یافتند.

بدین ترتیب تیم کشورمان در روز اول مسابقات توانست با یک مدال طلا به کار خود پایان دهد.