14 روز مسابقه بین المللی در سال 2023 در تقویم اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری تقویم مسابقات بین المللی سال 2023 را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، با انتشار تقویم مسابقات بین المللی UCI برای فصل جدید، فدراسیون دوچرخه سواری ایران با ثبت 14 روز مسابقه بین المللی در سال 2023، روزهای شلوغی را در پیش خواهد داشت. مسابقات یک روزه در کلاس 2 جاده برای سه شهر اصفهان، شیراز و جزیره کیش در روزهای 12 اسفند، 15 و 18 اسفند ماه آغازگر فصل مسابقات ایران خواهند بود.

مسابقه ماراتن کراس کانتری در روز نهم خرداد در کلاس 2 در شهر مراغه برگزار خواهد شد. که البته تنها مسابقه بین المللی ثبت شده در تقویم 2023 برای رشته دوچرخه سواری کوهستان محسوب می شود.

سی و ششمین دوره تور بین المللی ایران – آذربایجان در فاصله زمانی روزهای 20 تا 24 خرداد 1402 برگزار خواهد شد که با توجه به زمان اوج برگزاری مسابقات در اروپا، برگزار کنندگان نیازمند بازنگری در در زمان برگزاری مسابقه خواهند بود. تور قدیمی کندوان در سال 1402 در تقویم بین المللی در قالب یک مسابقه کلاس 2 یک روزه ثبت شده است. این مسابقه قرار است در روز 28 خرداد برگزار گردد.

برگزار کنندگان تور مرند – ارس بعد از دو دوره برگزاری این تور به صورت غیر تقویمی تصمیم به ثبت رسمی مسابقه گرفتند که این مسابقه در فصل جدید در رده سنی جوانان و برای 12 تا 15 مهر در کلاس یک جاده و در چهار مرحله برگزار خواهد شد.

استان آذربایجان شرقی با میزبانی 11 روز مسابقه بین المللی در سال 1402، سال شلوغ و پر هیجانی رو در پیش رو خواهد داشت. بخش جاده، با میزبانی 13 روز مسابقه بین المللی (9 روز بزرگسالان و امید و 4 روز جوانان) همچنان موتور محرک دوچرخه سواری در سال جدید خواهد بود.

امید است با درایت فدراسیون دوچرخه سواری و انجام رایزنی های لازم با حامیان مالی، شاهد بازپرداخت بدهی های تورهای دوچرخه سواری مازندران، کرمان، میلاد دو نور و ریاست جمهوری و بازگشت این رقابت ها به تقویم بین المللی UCI از سال 2024 باشیم.