گفت و گو با ملی پوش کوهستان و دارنده مدال قهرمانی آسیا 

پرتوآذر : امیدوارم با تامین منابع مالی موفق به تداوم مدال‌آوری در آسیا شوم

ملی پوش تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در حالی در ترکیه بسر می زند که پس از یک سال دوری در مسابقات ترکیه رکاب می زند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری ، فرانک پرتو آذر ملی پوش کوهستان تیم ملی که در حال حاضر برای مسابقات در ترکیه بسر می برد گفت : در سالی که گذشت برنامه ریزی تمرینی و مسابقات منسجمی با نظر مربی‌ام برای کسب مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ انجام دادم .

وی افزود : با پیگیری های مداومی که داشتم پس از انتصاب آقای داوری موفق شدم پس از جلسه با ایشان داشته داشتم و با توجه نوع نگاه حرفه‌ای ایشان به ورزش و قهرمانان ، قرار شد در مسابقات ترکیه رکاب بزنم . در حال حاضر یک هفته اردو را در ترکیه برای مسابقات پشت سر گذاشتم تا بتوانم آمادگی کاملی را برای مسابقات آتی داشته باشم.

ملی پوش کوهستان تیم ملی در ادامه اظهار داشت: طبق برنامه ارائه شده به فدراسیون اولین رقابت های من برای فصل پیش رو، مسابقات ترکیه که در سه مرحله برگزار می‌شود، بود و با توجه به تامین بخشی از هزینه های این سفر از سوی فدراسیون، روز پنجشنبه ۱۴اسفند وارد شهر آلانیا ترکیه شدم و برای حضور در سه رقابت مختلف تمرینات خودم را در مسیر مسابقات آغاز کردم. رقابت ها در سه رویداد جداگانه در روزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۴ اسفند آغاز شده که خوشبختانه سطح مسابقات به علت حضور تعدادی از برترین دوچرخه‌سواران اروپا و جهان بسیار بالا بوده و این برای بالا بردن سطح من بعد از یک سال دوری از مسابقات بسیار موثر خواهد بود. ۲۵ اسفند که به ایران برمی گردم و دوباره تمریناتم را از سر خواهم گرفت.

پرتور آذر در ادامه خاطر نشان کرد: امیدوارم با تامین منابع مالی، کسب روادید برای رقابت‌های آینده و همکاری تمامی بخش های فدراسیون موفق به تداوم مدال‌آوری در آسیا شده و همینطور در بازیهای آسیایی که کمتر از یک سال و نیم دیگر برگزار میشود بتوانم مدال خوشرنگی را به نام ایران ثبت کنم.

وی افزود: در مجموع شرایط خوبی دارم، با توجه به برنامه تمرینی و مسابقات، اولین اوج عملکرد خودم را در مسابقات جهانی اواخر اردیبهشت ماه خواهم داشت و از ابتدای فصل که همین رقابتها می باشد تمام تفکر و برنامه‌ریزی‌هایم در راستای کسب مدال بازیهای آسیایی و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ است.

وی در خاتمه ضمن تبریک سال نو گفت که امیدوار است در سال جدید با انتخاب رئیس فدراسیون لایق و سخت کوش شرایط رشته دوچرخه سواری روز به روز بهتر شود.

لازم به ذکر است پرتوآذر ملی‌پوش دوچرخه‌سواری کوهستان ایران در مرحله اول در مسابقات ترکیه با زمان یک ساعت و ۳۹ دقیقه چهاردهم شد.رقابت ها در سه رویداد جداگانه در روزهای ۲۱، ۲۳ و ۲۴ اسفند برگزار می شود.